پیشنهاد بی‌ادبانه کلینتون به رای‌دهندگان ناراضی

اظهارات تند هیلاری کلینتون ، وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی در این کشور که در برنامه تلویزیونی تونایت مطرح شد، واکنش منفی رسانه‌های آمریکایی را به دنبال داشت.

جیمی فالون مجری برنامه از این سیاستمدار خواست تا رای دهندگان ناامیدی را که نمی‌خواهند دوباره بین جو بایدن و دونالد ترامپ یکی را انتخاب کنند، دعوت کند که انتخاب کنند.

کلینتون در پاسخ گفت: «از خودت بگذر. انتخاب فقط از میان این دو گزینه خواهد بود.»

وی ضمن جانبداری از نامزد حزب دموکرات افزود که بایدن علیرغم سن بالایش همچنان مؤثر و دلسوز است. در عین حال ترامپ -رقیب سابقش- نه تنها سن زیادی دارد، بلکه متهم به جنایات زیادی است.

رسانه‌های آمریکایی به شدت تقاضای خام کلینتون را محکوم کردند و به خطر آن برای رتبه بایدن اشاره کردند. برای مثال، MSNBC بانوی اول سابق را به عدم همدلی و عدم تمایل به درک علل نارضایتی رای دهندگان متهم کرد. پیشنهاد او برای «گذشتن از خود» تقریباً تحقیرآمیز توصیف شد.

پیشنهاد بی‌ادبانه کلینتون به رای‌دهندگان ناراضی

نشریه سیاسی هیل خاطرنشان کرد که بیانیه کلینتون می‌تواند به مواضع بایدن ضربه جدی وارد کند. کارشناسانی که روزنامه نگاران با آنها مصاحبه کرده اند معتقدند که لحن آموزشی وزیر امور خارجه سابق تنها رأی دهندگان جوان را از حزب دموکرات دور می‌کند.

مارک لانگباگ، استراتژیست سیاسی حزب، گفت: «من مطمئن نیستم که موثرترین راه برای بازگرداندن دموکرات‌های ناامید و رای دهندگان جوان، به سمت جو بایدن این (اظهارات کلینتون) باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.