خروج لشکر ۹۸ از خان یونس اذعان آشکار به شکست

 «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به خروج ارتش رژیم صهیونیستی از خان یونس ، از آن به عنوان اعتراف آشکار و میدانی به شکست نام برد و گفت: خروج لشکر ۹۸ با سه تیپ آن از خان یونس اذعان به شکست است و توجیهاتی مانند تقویت جبهه شمالی با لبنان با توجه به احتمال توسعه جنگ در این جبهه یا آمادگی برای حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه همگی سرپوش گذاشتن بر این شکست و تلاشی برای آنکار آن است. این عقب نشینی نیست، بلکه فرار از میدان جنگ در راستای کاهش تلفات و ناامیدی از تحقق هرگونه دستاوردی در برابر مقاومت فلسطین است که از سرزمین خود دفاع می‌کند.

عطوان بیان کرد: نتانیاهو همچنان به دروغ و دغل ادامه می‌دهد و از ادامه جنگ برای غلبه بر حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست سخن می‌گوید و مدعی است که بیشتر رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی حماس را ترور کرده است. «یحیی السنوار، محمد الضیف ومروان عیسی» در تونل خود زیر یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین این سخنان تکراری را به سخره می‌گیرند.

این تحلیلگر نوشت: رژیم اشغالگری که ۳۶۰ هزار نظامی ذخیره را به ارتش فراخواند و هزاران نیروی امنیتی را به کار گرفت تا پیروزی سریعی را رقم بزند در حال حاضر فقط تیپ «ناحال» را در نوار غزه باقی گذاشته است تا جاده شمال و جنوب این منطقه را قطع کنند و بعید نیست فرماندهان و نظامیان آن نیز مانند همتایان خود در خان یونس در روزها و هفته های آتی مجبور به فرار شوند.

وی بیان کرد: پیش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ، آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز استفاده از تانک و نفربر در غزه را آزمود و شکست خورد زیرا هر متجاوزی که به غزه رفته، شکست خورده برگشته و کوچه های تنگ غزه گواه این مدعا است. به همین دلیل است که نتانیاهو و ارتش او این کوچه ها را تخریب می کنند تا این میراث بزرگ را نابود کند.

این تحلیلگر در ادامه به اداره عالی روند میدانی و به موازات آن مذاکرات سیاسی از سوی مقاومت فلسطین اشاره کرد و و گفت که مقاومت روی شروط خود مبنی بر عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه و توقف کامل جنگ و بازسازی این منطقه طی شش ماه پافشاری می کند.

خروج لشکر ۹۸ از خان یونس اذعان آشکار به شکست

عطوان ابراز عقیده کرد: هدف از مذاکرات کنونی قاهره برای دست یابی به توافقی برای آتش بس قبل از عید سعید فطر، انداختن حلقه نجات دور گردن نتانیاهو و رژیم اشغالگر به عنوان اقدامی پیشدستانه در زمینه واکنش ایران به جنایت حمله به کنسولگری این کشور در دمشق و افزایش احتمال ورود حزب الله و موشک های نقطه زن آن و ورود گردانهای رضوان مقاومت اسلامی لبنان به عرصه نبرد و حمله به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به موازات واکنش مستقیم احتمالی ایران و مشارکت بازوهای دیگر مقاومت است و امیدواریم که هیات مذاکره کننده حماس به این موضوع توجه داشته باشد.

این تحلیلگر در پایان نوشت: با ورود جنگ علیه نوار غزه به ماه هفتم، فروپاشی رژیم صهیونیستی در همه زمینه ها به اذعان رسانه ها، کارشناسان و ژنرال های آن تسریع شده و پایان نتانیاهو نزدیک است.