عملیات فلسطینیان از داخل تونل تحت کنترل ارتش اسرائیل!

 یک رسانه عبری زبان فاش کرد، مبارزان فلسطینی بعد از مدتها از داخل تونلی که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود آن را به طور کامل تحت کنترل خود دارد، خارج شده و چند نظامی اسرائیلی را کشتند یا زخمی کردند.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به دروغ گویی‌های ارتش اسرائیل اعلام کرد اسناد در اختیار دارد که نشان می‌دهد بر خلاف روایت ارتش اسرائیل، تونلی که از خان یونس به سوی شهرک صهیونیست نشین "العیان الثالثه" در اطراف نوار غزه حفر شده و ارتش از سال 2019 ادعا کرده بود آن را در کنترل خود داشته و حماس از آن در 7 اکتبر استفاده نکرده، مورد استفاده مبارزان فلسطینی قرار گرفته و از طریق آن هم عملیات انجام داده‌اند.

عملیات فلسطینیان از داخل تونل تحت کنترل ارتش اسرائیل!

به نوشته این رسانه عبری زبان، تحقیقاتش نشان می‌دهند که مبارزان فلسطینی در همان روزهای اولیه جنگ از آن برای حمله به نیروهای ارتش اسرائیل استفاده کرده و در جریان آن با شلیک گلوله‌های خمپاره چند نظامی اسرائیل کشته یا زخمی‌ شدند.

در ادامه گزارش آمده است: اطلاعات جدیدی که ما به دست آوردیم نشان می‌دهد که دهانه ورودی آن روبروی کیبوتس نیر عوز در اطراف نوار غزه و در نزدیکی دیوار حایل بود، که ارتش اسرائیل هم از آن مطلع بود اما در موارد متعدد جنگجویان فلسطینی از داخل آن خارج شده و به نیروهای ارتش که به سوی جنوب نوار غزه پیشروی می‌کردند، حمله نمودند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید دارد با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده، با وجود آن که ارتش اسرائیل ادعا می‌کرد از سال 2019 این تونل را در کنترل خود دارد اما حماس بارها عملا از آن استفاده کرده و از طریق آن حملاتی را علیه ارتش اسرائیل انجام داده که شماری از نظامیان اسرائیلی در جریان آن کشته یا زخمی‌شدند.