انتقاد بولتون از بایدن به دلیل فشار بر اسرائیل

  بولتون در یک مصاحبه رادیویی گفت: «فکر می‌کنم کاری که اسرائیل انجام داد، تا جایی که پیش رفت، خوب بود. من فکر می‌کنم آنها تحت فشار بسیار زیادی بودند، یعنی تحمل یک فشار زیاد از سوی دولت بایدن برای انجام اقدام بیشتر. قبول یک موقعیت دشوار است».

این مقام دولت دونالد ترامپ سپس ادامه داد: «حتی در کابینه جنگ اسرائیل، مردم باور دارند که بنی گانتز رهبر اپوزیسیون می‌خواست فراتر از این پیش برود».

این پایگاه خبری در ادامه اذعان کرده است: باوجود آنکه مقامات اسرائیل پیش از این تهدید کرده بودند که به حمله اخیر ایران پاسخ قاطع می دهند، اما این حمله نسبتا کوچک بود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جلسه کابینه خود در لفاظی هایی اعلام کرده بود که «اسرائیل هر کاری که لازم باشد برای دفاع از خود انجام خواهد داد».

انتقاد بولتون از بایدن به دلیل فشار بر اسرائیل

تحلیلگران نیز معتقد هستند که واکنش ادعایی محدود اسرائیل با هدف تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش بیشتر میان کشورهای خاورمیانه بوده است.

ریچارد هاس رئیس بازنشسته اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» در همین زمینه نوشت: «هدف از این اقدام بازدارندگی و ممانعت از هرگونه حمله بیشتر ایران به اسرائیل بود. اما اقدام اسراییل نیز طوری تنظیم شده بود که عدم واکنش را برای ایران آسان سازد. دولت اسراییل آنچه را که اتفاق افتاده در بوق و کرنا نمی کند.»