به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، وزارت کشور بحرین برگزاری تظاهرات امروز را که جمعیت های الوفاق اسلامی، وعد، تجمع ملی، تجمع وطنی و الاخاء خواستار برگزاری آن شدند، ممنوع کرد.

به نوشته الوسط، وزارت کشور به بهانه مختل شدن حرکت عبور و مرور و اخلال وارد شدن به منافع شهروندان و امنیت کشور برگزاری این تظاهرات را ممنوع کرد.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: برگزاری ۲۵ تظاهرات در چند منطقه که مخالفان امروز جمعه خواهان آن شده اند، مغایر با قوانین است.

همزمان نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف منطقه ای که قرار است تظاهرات در آنجا برگزار شود، مستقر شده اند.

درهمین حال، جمعیت های سیاسی بر حق شهروندان برای تظاهرات تاکید کردند و گفتند که جلوگیری از برگزاری تظاهرات نقض آشکار منشورهای بین المللی و کمترین حقوق انسانی است.

نیروها و جریان های مخالف در بیانیه ای جلوگیری از برگزاری تظاهرات و تجمع در شهر منامه را بی سابقه دانستند و بر گام برداشتن در مسیر اعمال حق آزادی بیان پافشاری کردند.

جمعیت الوفاق اسلامی در بیانیه خود گفت: نیروهای سیاسی مخالف در بحرین تاکید کرده اند که برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در شهر منامه حقی مشروع است و تصمیم وزارت کشور در ممنوعیت برگزاری تظاهرات در منامه و سلب آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز و راهپیمایی ها به طور کلی غیرقابل قبول و مردود است.

نیروهای امنیتی بحرین روز پنجشنبه چند تجمع در شهر منامه را که درحال عزیمت به منطقه باب البحرین بودند، متفرق کردند.

باب البحرین محل آغاز برگزاری تظاهراتی است که گروههای سیاسی مخالف خواهان برگزاری آن شده اند.

کشور بحرین از یکسال پیش صحنه انقلاب مردمی برای دستیابی به آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی است.

این انقلاب با موج سرکوبگری رژیم آل خلیفه با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی همراه شده است.