به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، منابع سوریه اعلام کردند که صبح امروز جمعه آرامشی نسبی بر کل دمشق حاکم شده است زیرا تعدادی از افراد مسلح خود را تسلیم کردند و شماری دیگر فرار کردند.

شوکوماکو با اعلام این خبر افزود: هنوز عملیات پیگرد افراد مسلح در مناطق مختلف ادامه دارد اما تعداد زیادی از افراد مسلح فرار کرده‌اند.

ساعتی پیش تلویزیون سوریه اعلام کرد که منطقه المیدان دمشق که افراد مسلح در آن در محاصره نیروهای مسلح سوریه بودند، کاملا تحت کنترل در آمده است و منطقه امن شده است.

در این گزارش آمده است که مناطق اردوگاه یرموک، منطقه مهاجرین، برزه، شهرک برزه، قابون و رکن الدین شاهد آرامش و بازگشت امنیت هستند.

در این خبر وضعیت مناطق زیر گزارش شده است:

منطقه اردوگاه یرموک: کل این منطقه شاهد آرامشی کلی است. تا دو شب پیش صدای گلوله و درگیری از آن شنیده می‌شد.

منطقه المهاجرین: زندگی عادی در جریان است و صدای درگیری یا شلیک گلوله شنیده نمی‌شود. مردم این منطقه این خبر را اعلام کرده‌اند.

شهرک برزه: آرامشی شکننده برقرار است و گاهی صدای شلیک چند گلوله شنیده می‌شود.

منطقه برزه: شب گذشته صدای درگیری شدید شنیده می‌شد اما صبح جمعه منطقه آرام است و شاهدان عینی تاکید کردند که گروه‌های مسلح فرار کرده‌اند و هم‌اکنون تحت پیگرد نیروهای مسلح قرار دارند.

القابون: مخالفان از طریق شبکه های العربیه و الجزیره اعلام می‌کنند که کنترل این منطقه را در دست گرفته‌اند اما تروریست‌های این منطقه کشته شدند و تعدادی نیز فرار کردند و تحت پیگرد قرار دارند.

منطقه رکن‌الدین: اهالی این منطقه اخبار شبکه‌های عربی ضدسوری مبنی بر تسلط افراد مسلح بر آن را رد کردند و گفتند که تروریست‌های این منطقه فرار کرده‌اند و تحت پیگرد نیروهای مسلح هستند. آرامش به این منطقه بازگشته است.

فرودگاه بین‌الملل دمشق: منابع ویژه اعلام کردند که آرامش کلی و تردد کاملا طبیعی در آن جریان دارد.



مخالفان ادعا کردهاند که گذرگاه الهوی در مرز ترکیه و سوریه را تحت کنترل گرفتهاند اما تلویزیون سوریه اعلام کرد که ماههاست این گذرگاه تخلیه شده و کسی در آن نیست.