به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، تلویزیون سوریه اعلام کرد که در مراسمی با حضور فاروق الشرع معاون بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پیکر سرتیپ داود عبدالله راجحه وزیر دفاع، آصف شوکت رئیس دستگاه اطلاعاتی و حسن تورکمانی رئیس اتاق بحران و معاون معاون بشار اسد تشییع شد.

شبکه خبری العربیه و الجزیره امروز در ادامه شایعه‌سازی برای سوریه مدعی شده بودند که تشییع نشدن پیکر این افراد سوال‌برانگیز شده است در حالی که دمشق اعلام کرده بود مراسم تشییع جمعه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیکر آصف شوکت در نزدیکی مقبره سربازان گمنام در جبل قاسون دفن شد.

نکته مهم مراسم امروز حضور فاروق الشرع و سرتیپ ستاد ماهر اسد از فرماندهان سوریه است در حالی که مخالفان تلاش می‌کردند وانمود کنند که فاروق الشرع مدتی است ظاهر نشده است و تردیدهایی درباره موضع او وجود دارد.

در خصوص ماهر الاسد نیز منابع مخالفان سوریه گزارش کرده بودند که وی نیز در انفجار روز چهارشنبه(۱۸ جولای) کشته شده است.

در انفجار تروریستی روز چهارشنبه صبح(۱۸ جولای / ۲۸ تیرماه) در ساختمان امنیت ملی سوریه به هنگام جلسه سران اطلاعاتی و امنیتی سوریه، داود راجحه وزیر دفاع، آصف شوکت رئیس دستگاه اطلاعات و معاون وزیر دفاع و حسن تورکمانی معاون معاون بشار اسد و رئیس اتاق بحران این کشور کشته شدند و محمد الشعار وزیر کشور مجروح شد.

ساعتی پیش نیز اعلام کرد که هشام اختیار رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به دلیل جراحتهای وارد شده در انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه درگذشت.