به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از پایگاه وطن، یک روزنامه غربی نوشته است که مقامات سعودی به منظور تشویق نظامیان سوری برای جدا شدن از بدنه نظام سوریه و اعمال فشار بر "بشار اسد" اقدام به پرداخت حقوق اعضای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه می کنند.

این روزنامه نوشته است که تشدید درگیریهای اخیر در سوریه حاصل کمکهای مالی و تسلیحاتی قطر و عربستان و در نتیجه رایزنی های مسئولان سعودی، آمریکایی و برخی دیگر از رهبران کشورهای عربی بوده است.

روزنامه غربی بیان کرده است: سعودی ها پس از اینکه طرح کمک به مخالفان را مطرح کرده اند خود وظیفه کمک مالی به آنها را بر عهده گرفته اند.

این روزنامه هچنین از تشکیل مرکز فرماندهی در استانبول که شامل ۲۲ عضو از مخالفان سوری است و وظیفه امداد رسانی به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه را برعهده دارند پرده برداشته است.

روزنامه مذکور بیان کرده است: پرداخت حقوق به گروههای مسلح سوری با هدف اطمینان بخشی به آنها و تشویق نظامیان ارتش سوریه برای جدا شدن از آن و ایجاد آشفتگی در بدنه ارتش صورت می گیرد.

این روزنامه می افزاید: گروههای مسلح حقوق خود را با دلار و یورو دریافت می کنند و این بدان مفهوم است که حقوقی بسیار بیشتر از قبل دریافت می کنند به ویژه اینکه لیره سوریه کاهش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

روزنامه فوق همچنین به نقش "جو لیبرمن" عضو کنگره آمریکا در حمایت از مخالفان سوری پرداخته است.