به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، شبکه خبری راشاتودی در گزارشی درباره حادثه انفجار اتوبوسی در روز چهارشنبه در فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان که در آن هفت اسرائیلی کشته شدند و اتهامپراکنیهای مقامات صهیونیستی پس از آن علیه ایران، نوشت: ایران نیازی به انجام چنین عملیاتی ندارد.

راشاتودی نوشت: بنیامین نتانیاهو بلافاصله پس از این حادثه انگشت اتهام را به سمت حزب‌الله نشانه گرفت که این به معنی متهم دانستن ایران نیز بود، اما کارشناسان می‌گویند تهران نیازی به انجام چنین اقداماتی ندارد.

سریّا سپه‌پور آلریش، که راشاتودی از وی به عنوان روزنامه نگار مستقل نام می‌برد در گفت‌وگو با این شبکه خبری می‌گوید هدف نتانیاهو از چنین اتهام پراکنی‌هایی که قبل از مقامات اطلاعاتی درباره آن اظهار نظر کنند این است که خودش را قربانی معرفی کند و سپس خشونت بیشتری به خرج دهد.

این روزنامه‌نگار می‌افزاید: ظرف چند ماه گذشته از اعتماد عمومی نسبت به اسرائیل حتی در آمریکا کاسته شده است.

سریا سپه‌پور که در آمریکا زندگی می‌کند می‌گوید: در گذشته آمریکایی‌ها از اسرائیل حمایت می‌کردند اما اکنون حتی یهودی های آمریکا هم با نخست‌وزیری نتانیاهو پا پس کشیده اند.

سپه‌پور می‌گوید: در صورتی که به تحلیل سود و زیان دست ببینیم می‌بینیم که در شرایط فعلی چنین عملیاتی چیزی را عاید ایران نمی‌کند.

حادثه فرودگاه شهر بورگاس

روز چهارشنبه در حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه بلغارستان که سرنشینان آن اسرائیلی بودند، ۷ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی در پی این حادثه بلافاصله ایران را به این حادثه تروریستی متهم کردند.

«بنیامین نتانیاهو» بلافاصله ایران را عامل انفجار این اتوبوس و سرنشینان آن که به گفته وی گردشگران اسرائیلی بوده‌اند دانست و گفت که اسرائیل «با قدرت به حملات تهران پاسخ می‌دهد».

از سوی دیگر «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان سخت و خطرناک بوده و بخشی از جنگ اسرائیل با ایران و حزب‌الله است.

«نیکلای ملادنف» وزیر خارجه بلغارستان در واکنش به این اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی گفت که نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت کشور یا سازمان خاصی درباره این انفجار " اشتباه " است.

در همین حال پلیس بلغارستان فیلم و عکسی را از مظنون به بمبگذاری در فرودگاه بورگاس را منتشر کرد که بر اساس آن فردی به نام «مهدی غزالی» با اصلیت الجزایری و دانمارکی عامل انفجار این اتوبوس معرفی شده است.

پس از این اظهارات، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز مجبور شد مواضع قبلی‌اش در قبال ایران در این حادثه را تعدیل هر چند نه اصلاح کند.

نتانیاهو امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این حزب‌الله است که به عنوان «بازوی ایران از راه دور» عمل می‌کند و این حمله را در واقع حزب‌الله انجام داده است.

تلافی قدرتمندی که نتانیاهو پیشتر از آن سخن گفته بود نیز تا جستجوی گسترده برای یافتن مجرمین و انتقام گرفتن از آنها تخفیف پیدا کرد.