به گزارش افکارنیوز، ایسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري الجزيره نوشت: پليس و نيروهاي امنيتي عربستان با حمله به صدها تظاهركنندهاي كه در اعتراض به سياستهاي تبعيض آميز آل سعود در اين كشور اقدام به تظاهرات و حمل پلاكارد در قطيف كرده بودند، دهها تن از آنها را زخمي كرد.

بنا به گفته شاهدان عینی پلیس و نیروهای امنیتی عربستان در این حمله از گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده کردند که این امر به زخمی شدن تعدادی از تظاهرکنندگان انجامید اما به دلیل انتقال زخمی‌ها به مناطق نامعلوم تعداد این افراد مشخص نشده است.
تظاهرکنندگان که تصاویری از بازداشت شدگان پیشین عربستان از جمله نمر باقر النمر، ‌ روحانی شیعه عربستانی را در دست داشتند، بهبود وضعیت سیاسی و آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان را خواستار شدند.

این در حالی است که مقامات عربستانی اعلام کرده‌اند که در درگیری‌های اخیر میان تظاهرکنندگان و پلیس کسی زخمی نشده و تنها چند تن از تظاهرکنندگان که برخی از آنها تحت تعقیب نیز بودند بازداشت شده‌اند. بنا بر اعلام گروه‌های حقوق بشری عربستان تاکنون بیش از ۶۰۰ مخالف در استان القطیف واقع در شرق عربستان که بیشتر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، دستگیر شدند که تاکنون حکمی علیه هیچ کدام از آنها صادر نشده و بیشتر آنها بدون تفهیم اتهام بازداشت هستند.

شيعيان عربستان از وضعيت خود در اين كشور و نيز تبعيضهايي كه نظام حاكم در عربستان عليه آنها اعمال ميكند ناراضي هستند و مدتهاست با برگزاري تظاهرات خواستار بهبود شرايط خود هستند كه در اين راه تاكنون چندين معترض نيز به دست نيروهاي امنيتي كشته شدهاند.