به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، هر چند درگیریهایی پراکنده در دمشق هنوز ادامه دارد و حمص و ادلب و حماه و دیرالزور هنوز شاهد فعالیت گروهکهای تروریستی است اما اوضاع شهر حلب بیش از دیگر شهرها حساس شده است. حلب در برخی نقاط خود، یک هفته است که به دلیل تجمع گروهکهای مسلح تروریستی بشدت ملتهب شده است.

جدیدترین اخبار میدانی حلب؛

۱ - در زمانی که بر اساس اعلام پایگاه خبری الحقیقه و اخبار رسیده، گزارش‌ها از تمرکز پنج تا شش هزار فرد مسلح در چندین نقطه حلب حکایت می‌کند، پایگاه خبری مجهر گزارش کرد که نیروی تازه نفس مسلح سوری در راه حلب است.

این پایگاه خبری اعلام کرد که برخی منابع اعلام کردند که ۱۵۰۰ نیروی تازه نفس از گارد ریاست جمهوری به حلب اعزام شده است تا هر چه زودتر این شهر پاکسازی شود.

۲ - این منابع همچنین به مجهر گفتند که یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه روز گذشته گروهک‌های تروریستی را در محلات صلاح‌الدین و السکری تحت پیگرد قرار دادند. این گروهکها علاوه بر ارعاب مردم اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوص می‌کردند. درگیری با این گروهک‌ها در این دو نقطه به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها انجامید. از جمله این افراد مازن اقرع و محمد صالح عفیر است.

۳ - برخی منابع دیگر گفتند که نیروهایی از ارتش سوریه و نیروی حفظ امنیت با حمله یک گروهک تروریستی در منطقه سعدالله الجابری مقابله کردند و هشت نفر از نیز کشتند.

۴ - در حی الصاخور حلب نیز یک گروهک تروریستی در درگیری با نیروی مسلح سوریه بیش از ۲۰ نیروی خود را از دست داد.

۵ - شاهدان عینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی در منطقه کمربندی جنوبی درگرفت که پنج تروریست در آن کشته شد. تعداد زیادی هم در المرجه و النیرب بازداشت شدند.

۶ - کمین ارتش سوریه برای نیروهای کمکی تروریست‌ها قبل از ورود به حلب؛

روز گذشته نیروهای نظامی سوریه در عملیاتی منحصر به فرد کمینی برای افراد مسلحی قرار دادند که تلاش کردند از جانب «داره عزه» وارد شهر حلب شوند. این افراد در حال اعزام برای کمک به افراد مسلح داخل شهر حلب بودند.

در این کمین نیروهای مسلح سوریه موفق شدند پنج خودرو پیک‌آپ که مجهز به تیربار دوشکا و چندین بسته انفجاری بود، نابود و تعدادی از تروریست‌ها را مجروح کنند یا از پای در آورند.

۷ - خبرنگار مجهر شب گذشته گزارش کرد که حرکتی از کوچ ساکنان منطقه المشهد به مناطق امن‌تر دیده می‌شود. این اتفاق پس از افزایش فعالیت گروهک‌های مسلح رخ داد.

مجهر افزود که تروریست‌های مسلح با ربودن یک دستگاه آمبولانس در منطقه صلاح‌الدین در این منطقه با آن جولان می‌دادند و ترانه‌هایی مخصوص مخالفان سوریه با بلندگوی آن پخش می‌کردند.

۸ - خبر تسلط تروریست‌ها بر باشگاه تابستانه حلب دروغ است.

مجهر به نقل از یکی از کارکنان این باشگاه اعلام کرد که این خبر دروغ است. افراد مسلح به هنگام فرار از دست نیروهای مسلح از در مربوط به آشپزخانه باشگاه وارد شدند و از طریق بخش بازی‌های کودکانه گریختند و خارج شدند و حتی نگهبان باشگاه هم آسیبی ندید.

اخبار میدانی دیگر نقاط سوریه

خنثی‌سازی ۸ بمب / حجر الاسود ریف دمشق پاکسازی شد

۱ - ارتش سوریه پس از پاکسازی دمشق به سراغ شهرهای دیگر پیرامون دمشق از جمله حجرالاسود رفت و موفق شد روز گذشته با سرکوب گروهکهای تروریستی امنیت را به این منطقه بازگرداند. حجرالاسود در نزدیکی منطقه اردوگاه یرموک قرار دارد و معروف است که اهالی آن بیشتر اهالی کوچ کرده منطقه جولان اشغالی است. این منطقه نزدیک به ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۲ - یگان مهندسی نیروهای مسلح سوریه روز گذشته هشت بسته منفجره را که گروهک‌های مسلح در نزدیکی مسجد جامع الرحمن تعبیه کرده بودند، خنثی کردند. یک منبع امنیتی اعلام کرد که وزن هر یک از این بمب‌ها ۲۰ کیلوگرم و آماده انفجار بود.

۳ - دو کارشناس ایتالیایی در امور برق که پیش از این گروهک‌های مسلح آنان را ربوده بودند، آزاد کردند. این کارشناسان در ایستگاه برق دیرعلی و در منطقه القطیفه در ریف دمشق فعالیت می‌کردند.

۴ - توقیف یک دستگاه فلوکس واگن در راه استان حرستا. این خودرو به بهانه تعمیر در حال انتقال بود اما داخل آن سلاح‌هایی متنوع مانند تفنگ‌های خودکار، آرپی‌جی انداز، تیربار دوشکا، تفنگ تک‌تیراندز و مقادیر زیادی مهمات و دوربین‌های فیلمبرداری بود.

۵ - در منطقه داریا در ریف دمشق نیز نیروهای مسلح سوریه چندین مخفی‌گاه تروریست‌ها را کشف و سلاح‌های مختلفی مانند خمپاره‌انداز، بسته‌های انفجاری، تفنگ‌های خودکار، تیربار دوشکا و مقادیر زیادی مهمات ضبط و تعدادی تروریست بازداشت شدند.

۶ - توقیف یک خودرو در گذرگاه مرزی یابوس که حاوی ۵۶ تفنگ اتوماتیک ساخت آلمان، بلژیک و روسیه بود.

۷ - در ادلب یک منبع امنیتی اعلام کرد که افراد مسلح بسته‌های انفجاری در یک گاری تعبیه کردند و با قاطری آن را به سوی مقر نیروهای حفظ امنیت در شهرک جوانان روانه کردند اما بسته‌های انفجاری قبل از رسیدن به مقر منفجر شد و تلفاتی بر جای نگذاشت.

۸ - معره النعمان نیز در منطقه روستایی کفرومه شاهد کشته شدن ۱۳ تروریست و مجروح شدن یک نفر بازداشت ۷ نفر دیگر از تروریست‌ها بود.

۹ - در ادلب در یک کمین گروه‌های تروریستی، سه نیروی حفظ امنیت سوریه کشته و دو نیرو مجروح شدند. درگیری ۸ ساعت طول کشید و تروریست‌ها از آر. پی. جی و سلاح‌های خودکار استفاده می‌کردند که از جمله کشته شدگان تروریست‌ها در این درگیری عمر البیور است..

۱۰ - در اتوبان حلب - ادلب در نزدیکی دانشگاه غیردولتی ایبلا در منطقه سراقب یگان‌های مهندسی نیروهای مسلح سوریه تعدادی بسته انفجاری را را خنثی کردند.

۱۱ - دیر الزور در منطقه المیادین شاهد درگیری گروهکی مسلح با نیروی مسلح سوریه بود. این گروهک چندین کشته و مجروح داد و متلاشی شد. همچنین نیروی حفظ امنیت سوریه در خیابان علی بک الکبیر در دیرالزور با گروهکی مقابله کرد که اهالی منطقه از اقدامات خرابکارانه و ارعاب‌آمیز آنان شکایت کرده بودند.

۱۲ - منطقه القصیر در ریف حمص شاهد یورش شبانه نیروی حفظ امنیت سوریه به چند مخفی‌گاه تروریست‌ها بود که تلفات سنگینی بر این تروریست‌ها وارد شد.

۱۳- در حماه یگانهای مهندسی نیروی مسلح سوریه دو بسته انفجاری که هر کدام ۵۰ کیلوگرم بود، خنثی کردند.