مبارک قاچاقچی اسلحه بود

به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي الخليج نوشت: هيات امنيت ملي سازمان اطلاعات مصر در گزارشي اعلام كرد كه با تحقيقات صورت گرفته در خصوص حسني مبارك، رئيس جمهور سابق مصر و اعضاي خانواده وي مشخص شد كه مبارك در قاچاق سلاح نقش داشته است.

در این گزارش آمده است: مبارک به همراه حسین سالم، تاجر و سرمایه‌دار مصری و منیر ثابت، برادر سوزان ثابت همسر مبارک شرکتی را به نام " وایت وینگز " در پاریس پایتخت فرانسه تاسیس کرده و در آن به تجارت سلاح مشغول بودند.

در گزارش مذکور همچنین تاکید شده که در تحقیقات صورت گرفته در خصوص میزان دارایی مبارک و خانواده‌‌اش مشخص شد که ثروت کلی خانواده مبارک در بانک‌های سوئیس، انگلیس و آمریکا بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است که این میزان ثروت در پی اجرای طرح‌های نظامی و خدمات دولتی در ۳۰ سال حکومت مبارک به دست آمده بود.

همچنين در اين گزارش اعلام شد كه مبارك در بانك بينالمللي باركليز، حساب بانكي را به نام پيتر اسكويرتيد، فرمانده سابق نيروهاي هوايي انگليس افتتاح و وي را مسئول جمعآوري سپردههاي بانكي خود كرده بود و در تاريخ ۲۵ / ۱ / ۲۰۱۱ نيز مبلغ حدود ۵۰ ميليارد پوند مصري را با نامهاي مستعار تحويل گرفته است.