به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، منابع رسانهای تاکید کردند که ارتش سوریه از صبح امروز وارد درگیری شدیدی با گروهکهای مسلح تروریستی در حی الصاخور حلب شده است و تعدادی ازسرکردههای تروریستها کشته شدهاند.

منابع مذکور به مجهر اعلام کردند که ارتش عملیات ورود به منطقه الصاخور را با سرکوب شدید تروریست‌هایی آغاز کرده است که در چند روز گذشته آشوب و کشتار را در منطقه در پیش گرفته بودند.

بسیاری از ساکنان این منطقه در پی ارعابی که گروهک‌های مسلح ایجاد کرده بودند به مناطق امن کوچ کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این محله شاهد فعالیت تعداد زیادی از تروریست‌هایی است که خود را عضو گروهک «لشگر التوحید» می‌دانند و شعارهایی شبیه شعارهای القاعده سر می‌دهند.

بنا بر اخبار رسیده، ارتش سوریه تاکنون خسارات جدی به گروهک‌های مسلح زده است اما هنوز از نوع این خسارات گزارشی کامل نرسیده است اما اخبار حاکی است که محمد الحربی وهابی تروریست و امام جماعت مسجدی در شرق ریاض(پایتخت عربستان) در این درگیری‌ها صبح امروز کشته شده است.

علاوه بر این گروهک‌های تروریستی امروز تعدادی از مردم را ربودند و در میدان صلاح الدین کشتند و شماری دیگر از تروریست‌ها برای تصویربرداری و ارسال آن به شبکه‌های ضدسوری و متهم کردن ارتش تعدادی از منازل مسکونی تخلیه شده را بمب‌گذاری و منفجر می‌کنند.

بنا بر تحلیل برخی ناظران، کشورهای غربی مانند فرانسه از روز گذشته درباره وقوع کشتار در حلب ابراز نگرانی کرده بودند اما حقیقت این است که این کشورها از سرکوب شدن شمار زیادی از تروریست‌های سوریه که در حلب تجمع کرده بودند، نگران شده‌اند.

به نظر می‌رسد پس از شکست طرح آشوب در دمشق و اشغال آن که تقریبا به گفته برخی گزارش‌های خبری حدود ۳ هزار تروریست در آن سرکوب شد، این بار نوبت حلب، پایتخت اقتصادی سوریه است که شاهد سرکوب تروریست‌های مسلحی باشد که از جانب کشورهای غربی و عربی و غیرعربی منطقه حمایت می‌شوند.

یک منبع نظامی به پایگاه خبری دام‌پرس اعلام کرد که بنا بر دستورهای رسیده، ماموریت داریم بشدت با تروریست‌های حاضر در حلب برخورد کنیم و تا قبل از پاکسازی کامل آن، از این شهر بازنمی‌گردیم.

حمدانیه و صلاح الدین؛

یک منبع مطلع به المجهر اعلام کرد که تروریست‌های مسلح در الشیخ سعید و الفردوس و السکری در حلب وارد تعدادی از مساجد شده‌اند و با سر دادن فریاد الله اکبر خواستار جهاد علیه نظام سوریه شدند.

منطقه الحمدانیه در محله چهارم شاهد یکی از سخت‌ترین درگیری‌ها میان ارتش و تروریست‌های مسلح موسوم به ارتش آزاد است.

المجهر اعلام کرد که محمد المصطفی از اهالی روستای حور و احمد عبدالرحین الحجی از اهالی منطقه مارع در بخش الزبدیه حلب کشته شدند.

در صلاح الدین و حمدانیه صدای درگیری شدید و انفجارهای متعدد شنیده میشود.