به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، کاهش نسبی نرخ بهره استقراض اوراق قرضه در اسپانیا و ایتالیا تاثیر مثبت زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است .

بر اساس این گزارش آنمانسیو اورتگای اسپانیایی طی هفته گذشته با بیشترین میزان رشد ثروت و دارایی روبرو شده است. وی توانسته است طی هفته گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار به دارایی ها و ثروت خود بیفزاید.

ارزش سهام شرکت ایندیتکس متعلق به وی که بزرگترین فروشگاه زنجیره ای پوشاک جهان به شمار می رود طی هفته گذشته بیش از ۳.۸ درصد رشد داشته است. این در حالی است که نرخ بیکاری اسپانیا تا پایان سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۲۴.۶ درصد رسیده است.

ارزش ثروت و دارایی اورتگا به بیش از ۴۳.۵ میلیارد دلار رسیده و وی ثروتمند ترین اروپایی به شمار می رود. اورتگا چهارمین ثروتمند جهان نیز محسوب می شود.

اظهارات اخیر ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا بر لزوم اجرای اقدامات موثر برای مقابله با بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو تاثیر زیادی بر آرامش نسبی بازارهای مالی اروپا داشته است. تاکید رهبران آلمان و فرانسه بر اجرای اقدامات بیشتر برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهان اروپا و آمریکا داشته است.

ارزش شاخص اس اند پی ۵۰۰ آمریکا نیز طی هفته گذشته بیش از ۱.۷ درصد رشد داشته است. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا نیز در این مدت با رشد ۰.۶۴ درصدی روبرو شده است. مارک زوکربرگ مالک فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی نیز با کاهش نسبی ارزش دارایی و ثروت خود روبرو شده است. ارزش دارایی و ثروت زوکر برگ طی هفته گذشته با ۲.۵ میلیارد دلار کاهش به کمتر از ۱۲.۱ میلیارد دلار رسیده است.

آیکه باتیستا ثروتمند ترین برزیلی نیز در هفته گذشته با رشد ۷۹۵ میلیون دلاری ارزش ثروت خود روبرو شده است. ارزش سهام شرکت نفتی متعلق به وی در این مدت بیش از ۱۲.۸ درصد رشد داشته است. وی هم اکنون با ۲۱.۳ میلیارد دلار ثروت بیست و دومین ثروتمند بزرگ جهان به شمار می رود.

کارلوس اسلیم ۷۲ ساله ثروتمند ترین فرد جهان نیز در این مدت با رشد ۱.۴ میلیارد دلاری ثروت خود روبرو شده است وی با ۷۵.۵ میلیارد دلار ثروتمند ترین فرد جهان به شمار می رود . بیل گیتس مالک شرکت مایکروسافت با ۱۲.۷ میلیارد دلار فاصله در جایگاه دوم قرار دارد . ارزش ثروت گیتس نیز در هفته گذشته با رشد ۶۰۰ میلیون دلاری روبرو شده است . وارن بافت سومین ثروتمند بزرگ جهان نیز هم اکنون ۴۵.۷ میلیارد دلار ثروت در اخیتار دارد .