به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از رویترز نوشت: باراک اوباما تاکید کرد اقتصاد آمریکا طی ماههای آینده نیز با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهد شد و بحران بدهی منطقه یورو هنوز چالش بزرگی برای آمریکا به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد، علی رغم مشکلات و بحران های مالی و بدهی اروپا، منطقه یورو می تواند به حیات خود ادامه دهد. به نظر من رهبران اروپایی اجازه نمی دهند یورو با فروپاشی روبرو شود ولی مقامهای ارشد اروپا باید در شرایط حساس کنونی گامهای موثر و اساسی برای حل بحران مالی و بدهی یورو بردارند.

بر اساس این گزارش، اوباما افزود من تاکنون زمان زیادی را برای همکاری با رهبران اروپایی در زمینه مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو صرف کرده ام و تیموتی گیتنر وزیر دارایی آمریکا نیز زمان زیادی را برای این کار گذاشته است. هر چه اقدامات موثر از سوی رهبران اروپایی زودتر انجام شود شرایط اقتصادی آمریکا نیز زودتر بهبود خواهد یافت.

انتخاب مجدد اوباما در انتخابات نوامبر ۲۰۱۲ میلادی با چالشهای اساسی مثل کاهش نرخ رشد اقتصادی و افزایش بیکاری روبرو شده است. بی شک بحران مالی و بدهی منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی آمریکا داشته است.

تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور از ۱.۹ درصد در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۱.۵ درصد در سه ماه دوم کاهش یافته است.