چاوز: برتری من درانتخابات " تغییرناپذیر " است

به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: هوگو چاوز، رئيسجمهوري ونزوئلا در جريان سفر خود به برزيل اعلام كرد كه بر اساس نظرسنجيهاي انجام شده، برتري وي نسبت به رقيبش بين ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی گفت: تنها دو ماه تا انتخابات باقی مانده و این برتری تغییرناپذیر است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا این سخنان را پس از امضای توافقنامه همکاری بر سر مسائل نفتی با کریستینا کرشنر همتای آرژانتینی خود در آرژانتین مطرح کرد.

وی پیش از سفر خود به برزیل به آرژانتین رفته بود تا این توافقنامه را امضا کند.

وی افزود: این مبارزات انتخاباتی به نفع ما در حال پیش رفتن است و ما رقیبان را از دور خارج خواهیم کرد.

این رئیس‌جمهوری ۵۸ ساله از سلامتی کامل خود خبر داد و افزود که سرطان وی که سال پیش به آن مبتلا شده بود به طور کامل درمان شده است.

هوگو چاوز به دنبال کسب سومین پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر است. اگر این بار هم پیروز انتخابات شود دوره تصدی‌گری وی به عنوان ریاست جمهوری در مجموع ۲۰ سال خواهد بود.

بر خلاف نظرسنجی‌های انجام شده، کاپریلس، رقیب انتخاباتی چاوز که یکی از منتقدان آمریکاست، اعلام کرده که با ۱۰ درصد اختلاف پیروز انتخابات خواهد شد.

کاپریلس ۴۰ ساله که رقابت تنگاتنگی با هوگو چاوز دارد بر رای‌دهندگانی که هنوز نمی‌دانند به چه کسی رای دهند و حدود ۲۵ درصد از کل رای‌دهندگان واجد شرایط را تشکیل می‌دهند، حساب کرده است.

كاپريلس كه فرماندار پيشين ايالت ميراندا بوده، اعلام كرده كه در صورت پيروزي در انتخابات و تصدي سمت رياست جمهوري با مشكلات اصلي كشورش يعني فقر، بيكاري و خشونت مبارزه خواهد كرد.