به گزارش افکارنیوز، شبکه ایران به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نوشت: رسانه های آلمانی با محکوم کردن صادرات سلاح به "کشوری که خود صادر کننده و حامی سلفی گری است" می پرسند: قطر با این ۲۰۰ دستگاه تانک پیشرفته چه خواهد کرد؟

روزنامه های آلمانی همچنین افشا کرده اند که احتمالا قرارداد دولت آلمان با قطر محدود به تانک های لئوپارد نمی شود و سیستم دفاع موشکی موسوم به " میدس " نیز بخشی از این قرارداد است.

هفته نامه اشپیگل پیش تر اعلام کرده بود که قطر قصد دارد ۲۰۰ دستگاه تانک از نوع لئوپارد ۲ خریداری کند. دولت و وزارت اقتصاد آلمان نیز اعلام کرده اند مخالفتی با این قرارداد ۲ میلیارد دلاری ندارند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل آمادگی برای این قرارداد کمی قبل تر با سفر هیاتی از شرکت صنایع دفاعی " کراوس ماوی ویگمن " آلمان به دوحه فراهم شده بود. اشپیگل می نویسد: تا کنون شورای امنیت فدرالی آلمان ین طرح را بررسی نکرده است اما دولت و وزارت اقتصاد مانعی برای آن نمی بینند.

اشپیگل می افزاید: قطر به مدد تولید بالای گاز به یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان تبدیل شد و اکنون هم از شورشیان سوریه با کمک تسلیحاتی حمایت می کند.

روزنامه " لاندس سایتونگ " نیز درباره این قرارداد نوشت: این قرارداد نادرست نیست زیرا دولت آلمان به مناطق درگیر بحران سلاح نمی فروشد اما این قرارداد نادرست است از این حیثکه با دولت های تندرو و وهابی مانند قطر و عربستان منعقد می شود. این بدان معناست که آلمان از دولت های صادر کننده سلفی گری حمایت می کند.

روزنامه " نیو اوسنابروخر سایتونگ " در مطلبی طعنه آمیز می نویسد: دولت آلمان به دیکتاتورها سلاح نمی دهد اما صدور سلاح به دیکتاتوری هایی مانند عربستان و قطر بلامانع است زیرا این دیکتاتوری ها با غرب هم پیمان هستند از این رو حمایت از این دیکتاتوری ها علیه ایران امری مطلوب است!

روزنامه " اکسپرس" زیر عکس حمد بن خلیفه امیر قطر این سوال را مطرح می کند: این شیخ ۲۰۰ لئوپارد را برای چه می خواهد؟ و در متن گزارش ادامه می دهد: آیا با توجه به اینکه انقلاب های عربی تعدادی از دیکتاتورهای این کشورها را ساقط کرده است، می خواهد از این تانک ها برای سرکوب مردم خود استفاده کند؟ یا اینکه می خواهد از شورشیان مسلح در کشورهای دشمن خود با سلاح های آلمانی حمایت کند؟