به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از روزنامه البیان نوشت: منابع آگاه از اعطای مجوز ساخت ۸۴ واحد مسکونی در شهرک "کریات اربع" در شهر الخلیل خبر دادند.

جنبش " صلح اکنون " در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این تصمیم به مثابه هدیه ای به افراطی هاست و اسرائیل در راستای دلجویی از شهرک نشینان افراطی حرکت می کند.

از سوی دیگر " کمال الخطیب " معاون رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از تلاش رژیم صهیونیستی برای تبدیل محوطه های مسجد الاقصی به پارک و میدانهای عمومی با هدف از بین بردن تعلق آن به مسجد الاقصی و فراهم آوردن زمینه ورود یهودیان به آن در هر زمان دلخواه پرده برداشت.

وی افزود: یهودی سازی بیت المقدس از آغاز ماه رمضان شدت یافته است و اشغالگران در راستای از بین بردن آثار فلسطینی در شهر بیت المقدس تلاش می کنند.

الخطیب اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بدون در نظر گرفتن احساسات مسلمانان موجود در مسجد الاقصی اجازه ورود شهرک نشینان و افراطی ها یهودی را به محوطه های مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان داده است.

وی بیان کرد: یورشهای نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان به طور روزانه از ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد و صهیونیستها اجازه ورود نمازگزاران زیر چهل سال را به مسجد الاقصی نمی دهند.

هیئت اسلامی - مسیحی برای یاری قدس و مقدسات با صدور بیانیه ای به تلاش رژیم صهیونیستی برای تبدیل محوطه های مسجد الاقصی به بوستان و پارک واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: پس از دهها سال اقدامات حفاری در زیر مسجد الاقصی با هدف نابودی آن، تلاش جدید در ادامه یهودی سازی بیت المقدس و امکان ورود یهودیان به آن است.