بازداشت تک‌تیراندازها در حلب

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، یگانهای نیروهای حفظ امنیت و ارتش سوریه موفق شدند، منطقه "صلاح الدین" حلب را از وجود تروریستهای مسلح پاکسازی کنند. تروریستها در این منطقه اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی منطقه میکردند.

پاکسازی کامل صلاح الدین، بازداشت تک‌تیراندازها در حلب

این در حالی است که عملیات پاکسازی در دیگر مناطق دومین شهر بزرگ سوریه همچنان ادامه دارد و نیروهای وابسته به ارتش سوریه همچنان به عملیات‌های گشت زنی خود در مناطق " الأنصاری " و " السکری " ادامه می‌دهند.

همچنین منطقه " باب النیرب " در حلب نیز شاهد درگیری‌های شدید گروه‌های مسلح تروریست با یگان‌های ارتش سوریه بود و منابع آگاه در ارتش سوریه تاکید کردند که نیروهای ارتش هم اکنون بر این منطقه تسلط یافته‌اند و در نبردی که مخالفان آن را " نبرد سرنوشت‌ساز " نامیده بودند، ارتش خسارات سنگینی را به گروه‌های مسلح تروریستی وارد کردند.

خبرنگار فارس در دمشق گزارش داد که ارتش سوریه با شماری از گروه‌های تروریستی سوریه نیز درگیر شد که با استفاده از زره‌پوش‌های مجهز به مسلسل‌های دوشکا شهروندان سوری را هدف قرار داده و دست به کشتار و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان سوری بستن راه‌ها در منطقه " دارة عزة " و " قبتان الجبل " پیرامون شهر حلب می‌زدند. درگیری ارتش سوریه با این نیروهای مسلح تاکنون از بین رفتن ۹ خودرو زره‌پوش و شماری از تروریست‌ها به دنبال داشته است.

یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، تک‌تیراندازهایی را بازداشت کنند که دارای تابعیت لیبیایی بودند. این تک‌تیراندازها در یکی از ساختمان‌های منقطه " الحمدانیه " در حلب مستقر شده بودند و دست به اقدامات تروریستی علیه ارتش و شهروندان ساکن این منطقه می‌زدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه کانالی را کشف کردند که از مسجد جامه " الکیسانی " در منطقه " الرابع " تا سالن‌های اجتماعات منطقه " صلاح الدین " امتداد یافته و در آنها عناصری از گروه‌های مسلح تروریستی پنهان شده بودند. یک منبع آگاه نظامی سوری در این ارتباط توضیح داد که در جریان پاکسازی این تونل ۴۰۰ تروریست کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

تداوم کشف‌ مقر تروریست‌های مسلح در حسکه

اما در " الحسکة " خبرنگار فارس گزارش داد که نیروهای امنیتی در منطقه " تلحمیس " و همچنین روستاهای " غسان " و " ربیعة " و " الفسطاط " چندین مخفیگاه گروه‌های مسلح تروریست را کشف و منهدم کردند. درحالی که بمب‌گذاری‌های صورت گرفته در روستای " السعده " در جنوب شرقی الحسکه به مرگ ۱۰ تروریست مسلح و انهدام کامل محل اختفای آنها منجر شد.

ادامه گشت زنی و انهدام مقرهای افراد مسلح در دیرالزور

اما در شرق سوریه و در استان دیر الزور منابع آگاه تاکید کردند که یگان‌های وابسته به ارتش سوریه هم چنان به گشت‌زنی‌ها خود و کشف و انهدام خانه‌های تیمی تروریست‌های مسلح در داخل شهر ادامه می‌دهند و در این راستا درگیری‌هایی بین یگان‌های ارتش و این گروه‌‌های مسلح در میدان " حمود العبد " روی داد که به هلاکت رسیدن ۶ تروریست مسلح را به دنبال داشت.

همچنین نیروهای امنیتی در نزدیکی دریاچه " عفره " یک گروه مسلح تروریست را مورد تعقیب قرار دادند که بر اثر درگیری‌های پیش آمده ۳ تروریست کشته و مابقی آنها مجبود به فرار شدند. همچنین نیروهای وابسته به ارتش سوریه موفق شدند شماری تروریست مسلح را در منطقه " الجبیلة " میان کشته‌ها و مجروحان یافته و آنها را به اسارت بگیرند، ‌ همچنین موفق شدند، دو خودرو مجهز به تیربار " بی کی سی " را منهدم و ۳ تروریست را کشته و دو نفر دیگر را در گیری‌های منطقه " الجورة " زخمی کنند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی آگاه سوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که انفجار بمب در نزدیکی بوستان " المشتل " در منطقه " العرضی " کشته شدن ۱۴ تروریست مسلح و زخمی شدن شماری دیگر را به دنبال داشت.

ریف دمشق: هلاکت تروریست‌ها در مزارع حرستا

اما در استان ریف دمشق نیروهای ارتش سوریه به عملیات‌های خود جهت تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های مسلح در مزارع " حرستا " ادامه داده و موفق شدند شماری از آنها را از پای درآورند و شماری دیگر را دستگیر کنند.

یک منبع آگاه در استانداری ریف دمشق اعلام کرد که شماری از تروریست‌های مسلح با بر زمین گذاشتن‌ سلاح‌ها، خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند و سلاح‌های آنها به همراه خودروهای سرقت شده توسط آنها ضبط شد.

ادلب؛ خنثی شدن ۴ بمب ۵۰ کیلویی

در استان ادلب نیز یگان‌های ارتش سوریه موفق شد، ‌ یک خانه تیمی در جنگل‌های پیرامونی این استان در منطقه المصطومة برسر راه ادلب – أریحا را تصرف و ضمن درگیری با تروریست‌ها، ضربات سنگینی را به آنها وارد کردند.

همچنین یگان‌های مهندسی وابسته به ارتش سوریه موفق شدند ۴ بمب کار گذاشته شده در راه این خانه تیمی را خنثی کنند. وزن هریک از این بمب‌ها به ۵۰ کیلو گرم می‌رسید. همچنین ارتش سوریه پس از تصرف این خانه تیمی مقادیر زیادی سلاح و تجیهزات نظامی را از این خانه ضبط کرد.

در این ارتباط یک منبع نظامی سوری گفت که دو بمب کار گذاشته شده برسر راه ادلب – حارم نیز خنثی شد که وزن هریک از آنها به ۷۵ کیلوگرم می‌رسید. همین منبع اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب در حین آماده سازی و کار گذاشتن توسط تروریست‌ها یک تروریست کشته شد.

ادامه عملیات ارتش در حمص

همچنین یگانهای ارتش سوریه موفق شدند، برخی مناطق "حمص" را از وجود نیروهای مسلح تروریست پاکسازی کنند و شماری از خانههای تیمی آنها را کشف و منهدم و همچنین شماری از تروریستها دستگیر و سلاحهای آنها را ضبط کنند.