به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پس از آنکه برخی فرماندهان ارتش سوریه در حلب اعلام کردند که درگیری در حلب احتمالا چندین هفته طول خواهد کشید، منابع سوری در حلب به خبرنگار فارس، خبر دادند که عشایر آل بری، البجاره، السخانه، العساسنه و البطوش در حلب در توافقی با یکدیگر برای تشکیل گروهی مبارز علیه گروههای مسلح در این شهر متحد شدند.

بنا بر این گزارش، گفته می‌شود تعداد داوطلبانی که به این اتحاد خواهند پیوست تا ۴۰ هزار داوطلب می‌تواند افزایش پیدا کند.

روز گذشته عناصر وابسته به گروهک موسوم به ارتش آزاد سوریه در اقدامی بی‌رحمانه ۱۳ تا ۱۵ نفر از مردم را که تعدادی از آنان از عشایر و از خاندان آل بری از جمله رئیس این خاندان بودند در کنار دیوار یک مدرسه که مقر عناصر مسلح شده بود، با تیرباران اعدام کردند.

انتشار تصویر این اعدام و انتشار خبر آن خشم عشایر حلب را برانگیخت و اعلام کردند که در کنار ارتش علیه عناصر ارتش آزاد مبارزه خواهند کرد.

در همین خصوص خبرپرس لبنان اعلام کرد که گروهی از خاندان آل بری به تجمع گروه‌های مسلح در حی الشعار و کرم المیسر و الجزماتی حمله کردند و تجمع شماری از وهابی‌های مسلح را در هم کوبیدند.

خبرپرس تاکید کرد که این افراد موفق شدند مقر عناصر تکفیری وهابی یعنی همان مدرسه‌ای که زینو بری رئیس آل بری در آن به دست عناصر مسلح اعدام شد، تخریب کنند.

پس از این ضربه سخت عشایر حلب به عناصر مسلح، یکی از سرکردگان میدانی گروهکی مسلح وابسته به ارتش آزاد، به نام ابو خالد، عشایر حلب را تهدید کرد و اعلام کرد که ارتش آزاد انتقام خواهد گرفت.

ابوخالد اعلام کرد: اقداماتی که عشایر سوریه و حلب علیه ما بخصوص ارتش آزاد انجام می‌دهند ما را وا می‌دارد تا انتقام جمعی بگیریم و حلب را گور آنان قرار دهیم زیرا آنان به جای نظام با ما می‌جنگند.

این در حالی است که چند روز گذشته فردی به نام محمد الحربی یکی دیگر از فرماندهان میدانی سعودی وهابی گروه‌های مسلح که گفته می‌شود امام جماعت مسجد بن عباس پایتخت عربستان بود، در درگیری با ارتش سوریه کشته شده بود.

* یک مقام امنیتی سوری به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ارتش سوریه در حال اعزام نیروها و تجهیزات بیشتر به حلب است تا مقدمات «جنگ سرنوشت‌ساز» که ممکن است چند هفته طول بکشد، فراهم شود.

* درگیری‌ها برای پاکسازی کامل صلاح الدین مهمترین منطقه حلب ادامه دارد.

* درگیری‌ هنوز در محلاتی مانند المیسر، قاضی عسکر، الصاخور، الشعار، طریق الباب همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی و مخفی شدن میان ساکنان عادی منطقه را دارد.

* حرکت در مسیر فرودگاه حلب با احتیاط انجام می‌شود زیرا افراد مسلح در مناطق مشرف بر این مسیر پراکنده شده‌اند.

* تلویزیون سوریه دقایقی پیش اعلام کرد که ارتش سوریه هم‌اکنون چند گروه مسلح در منطقه الحشکل در جنوب منطقه صلاح‌الدین حلب را تحت تعقیب قرار داده است و تعدادی از آنان را کشته و مجروح کرده است.

* همچنین تلویزیون المنار به نقل از خبرنگار خود در حلب گزارش کرد که ارتش سوریه در عملیاتی موفق شد یک تجمع بزرگ از افراد مسلح را در بیرون از منطقه صلاحالدین حلب هدف بگیرد و تعداد زیادی از آنان را بکشد و زخمی کند.