به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از تلویزیون رسمی سوریه،عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطقی که شاهد فعالیتهای خطرناک گروههای مسلح مورد حمایت غربی ها، رژیمهای عربی همسو، ترکیه و رژیم صهیونیستی است، همچنان ادامه دارد و تلفات سنگینی به این گروهها وارد شد.

کشته شدن بیش از ۵۰ تروریست در دیرالزور

نیروهای مسلح سوریه با خنثی کردن حمله تروریستی به باشگاه افسران در دیرالزور، تلفات سنگینی به تروریستها وارد کردند، در این حمله چهار افسر سوری جان خود را از دست دادند، اما ۱۱ تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

همچنین نیروهای مسلح به تعقیب بازمانده های گروههای مسلح در محله های الجبیله و العرفی، الحمیدیه، العمال، الرصافه، الشحیل، البوکمال، و المیادین ادامه می دهند که پنج تروریست در محله العرفی کشته شدند.

همچنین در مساکن الرصافه، صلاح حماده فرمانده گردان تروریستی موسوم به " بیارق الحق " به همراه اعضای گروهش که ۱۵ نفر بودند، کشته شدند؛ سه تروریست نیز در منطقه القصور در جریان درگیری با نیروهای ارتش و ۱۱ تروریست در درگیریهای محله الجبیله کشته شدند.

نیروهای مسلح سوریه به تعقیب اعضای یک گروه تروریستی مسلح در شهر " المیادین " در دیرالزور پرداخته و شماری از آنها را به هلاکت رساندند، اعضای این گروه به قتل و تخریب و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم دست می زدند.

وضعیت امنیتی حلب

تلویزیون سوریه همچنین از عملیات ارتش سوریه در پاکسازی محله " الحشکل " در جنوب محله صلاح الدین حلب خبر داد که طی آن شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شدند، نیروهای ارتش توانستند چندین فرد مسلح را نیز دستگیر کنند.

این رسانه افزود نیروهای ارتش، یک گروه تروریستی مسلح را در روستای " کفر " حلب تحت پیگرد قرار داده که طی آن شماری از اعضای این گروه کشته و زخمی شدند.

تلویزیون سوریه همچنین گزارش داد نیروهای ارتش، اعضای یک گروه تروریستی مسلح را در منطقه " الشحاره " در غرب حلب به دام انداختند که طی آن شماری از افراد این گروه کشته و زخمی شدند که برخی از آنها تروریستهای عرب و غیر عرب بودند.

این رسانه همچنین از درگیری نیروهای مسلح با تروریستها در منطقه " الاتارب " در حومه حلب و انهدام یک دستگاه خودرو مجهز به تیربار آنها خبر داد، در این درگیری چندین تروریست کشته و زخمی شدند.

این رسانه همچنین از تعقیب تروریستهای مسلح در منطقه " خناصر " در حومه حلب و کشته و زخمی شدن چندین نفر از آنها و دستگیری ۷ نفر دیگر در عملیات نیروهای ارتش سوریه خبر داد.

اقدام وحشیانه مزدوران در حلب

خبر دیگر اینکه، تروریستهای مزدور از باندهایی که به قتل وتخریب در حلب دست می زنند، به افراد عشیره " بری " که همچنان در مقابل اقدامات این باندها ایستادگی می کنند، حمله ور شدند و شماری از آنها را به قتل رساندند و سپس به شکنجه مجروحان و رفتار وحشیانه با اجساد کشته شدگان پرداختند.

شبکه المنار نیز گزارش داد نظامیان ارتش سوریه تجمع بزرگی از افراد مسلح در اطراف محله صلاح الدین حلب را هدف قرار دادند که طی آن دهها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.

شکست تروریستها برای بازگرداندن ناامنی به دمشق

از سوی دیگر، تلویزیون سوریه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه مخفیگاههای دو گروه تروریستی مسلح در محله السادات دمشق را کشف و ضمن کشته و زخمی کردن شماری از تروریستها، چندین نفر را نیز دستگیر کردند؛ در این عملیات مقادیری سلاح از تروریستها به دست آمد.

وضعیت امنیتی حمص

به گزارش مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد نیروهای مسلح در حمص، یک گروه تروریستی مسلح را با تمام افرادش در روستیا النزاریه در نزدیک القصیر متلاشی کردند، نیروهای مسلح همچنین مخفیگاه تروریستی دیگری در روستای الموج را شناسایی و تلفات سنگینی به تروریستها وارد کردند.

در تلکلخ در حومه حمص، نیروهای ارتش سوریه، با سه تروریست مسلح درگیر شدند که بر اثر آن این سه تروریست به نامهای مصطفی الکردی، عهد نجم و ایاد الکردی کشته شدند و خودروی آنها نیز منهدم شد.

تسلیم شدن چند تروریست در تلبیسه

تلویزیون سوریه همچنین گزارش داد نیروهای امنیتی در منطقه الغنطو در نزدیکی تلبیسه، با گروههای تروریستی مسلح درگیر شدند که طی آن چندین تروریست کشته و زخمی شدند و شماری هم خود را به همراه سلاحهایشان تسیلم کردند.

وضعیت امنیتی ادلب

مقادیر زیادی سلاح و مهمات در ادلب کشف شد. واحدهایی از ارتش سوریه و نیروهای حفظ امنیت با باندهای تروریستی در جاده حلب به ادلب درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها منجر شد.
همچنین چندین جعبه حامل سلاح و مهمات و دستگاههای پیشرفته ارتباطی و تجهیزات ساخت بمب و گلوله های آرپی چی و گلوله ضد زره در عملیات نیروهای ارتش کشف شد.

همچنین افراد مسلح به ایستهای بازرسی ارتش در منطقه اریحا یورش بردند که درگیریها همچنان ادامه دارد، صدای تیراندازی در سراقب نیز شنیده شده است.

خبر دیگر اینکه واحدهایی از ارتش سوریه در یک عملیات همه جانبه، تعداد زیادی از افراد مسلح را در مزارع اطراف روستای نحلیا و المقبله به هلاکت رساندند، به گفته منابع سوری، تعداد زیادی از افراد مسلح از ملیتهای عربی و غیر عربی در این مکان مخفی شده بودند.

همچنین چهار بمب هر کدام به وزن ۱۰۰ کیلوگرم جاسازی شده میان درختان زیتون کشف شد.

ادامه خبرسازی رسانه های محور ضد سوری

العربیه مدعی شد ارتش سوریه به بمباران منازل مردم در دیرالزور ادامه می دهد؛ این شبکه همچنین مدعی سیطره گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد بر برخی مناطق حلب شد.

این شبکه حامی تروریستهای مسلح در سوریه ادعا کرد بیشتر سلاحهایی که گروه موسوم به ارتش آزاد در اختیار دارد، سبک است.

العربیه به قاچاق گسترده سلاح در مرزهای با سوریه و ارسال آن برای تروریستهای مسلح اعتراف کرد.