به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "ماتيو جيمسون" به مطالبات مردم بحرین برای دستیابی به دمكراسي، حاكميت قانون و آزادي اشاره کرد و گفت: استفاده رژيم آل خليفه از دستگاه هاي الكترونيكي براي جاسوسي از مردم محكوم است.

جیمسون گفت: آل خلیفه از کنترل اوضاع بحرین ناامید شده است، و به همین علت طرح جاسوسی از شهروندان را اجرا می کند.

در شبکه های اجتماعی به تازگی اعلام شده است که انگلیس و رژیم بحرین در خصوص جاسوسی از شهروندان بحرینی با یکدیگر همکاری می کنند.

جیمسون اعزام " جان ییتس " افسر سابق اسکاتنلندیارد به بحرین را برای کمک به نیروهای رژیم آل خلیفه برای سرکوب معترضان بی دفاع محکوم کرد و گفت: رژِیم آل خلیفه جان ییتس را برای سرکوب معترضان به خدمت گرفته است.

جیمسون وضعیت حقوق بشر بحرین را غیرقابل قبول خواند و تأکید کرد: هیچ نشانه ای از بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین وجود ندارد، و نحوه تعامل رژیم آل خلیفه با مردم این کشور غیرانسانی است.

کارشناس امور خاورمیانه از وزارت امور خارجه انگلیس به علت تدوین گزارشی غیرواقعی درباره وضعیت حقوق بشر بحرین انتقاد کرد و گفت: گزارش وزارت امور خارجه انگلیس درباره وضعیت حقوق بشر بحرین غیرواقعی است، زیرا وضعیت حقوق بشر در بحرین روز به روز بدتر می شود.

جيمسون با اشاره به شكنجه بازداشت شدگان بحرينی خاطرنشان کرد: رژيم آل خليفه بايد از قدرت كنار برود و انتخابات سالم و دمكراتيك براي تشكيل دولتي مردمي تشكيل شود.