کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها

به گزارش افکارنیوز ، ايسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه هاآرتص، نتایج نظرسنجی اخیر انجام شده در جامعه صهیونیستی نشانگر این است که تنها ۳۱ درصد از صهیونیستها از عملکرد بنيامين نتانیاهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي راضی هستند. در بخش دیگری از این نظرسنجی، فقط ۱۹ درصد از صهیونیستها از سیاست "یووال اشتاینز" وزیر دارایی دولت عبری حمایت کردند.

روزنامه هاآرتص تاکید کرد که این مساله از زمان تشکیل دولت نتانیاهو در آوریل سال ۲۰۰۹ بی‌سابقه بود که ۶۰ درصد از صهیونیست‌ها از عملکرد نخست وزیر و ۶۷ درصد نیز از عملکرد وزیر دارایی وی ابراز نارضایتی کنند.

این روزنامه اعلام کرد که نظرسنجی مذکور عملا نشانگر جو منفی و نارضایتی صهیونیست‌ها از نتانیاهو به خاطر سیاست‌های اقتصادی اخیر دولت وی و افزایش نرخ بیکاری و حجم مالیات‌هایی است که بار سنگینی را بر دوش طبقه متوسط جامعه تحمیل می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که نتایج این نظرسنجی می‌تواند تاثیر منفی بر عرصه سیاسی داشته باشد و برنامه‌های انتخاباتی حزب لیکود در انتخابات آتی کنست(پارلمان صهیونیستی) را با مشکلات زیادی مواجه کند و نتانیاهو که تاکنون گزینه بلامنازع عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت، در نتیجه سیاست‌های اقتصادی‌اش شاهد کاهش شدید محبوبیت مردمی و قدرت سیاسی خود باشد. شاید مخالفت نتانیاهو با برگزاری زودهنگام انتخابات کنست صهیونیستی هم ناشی از همین وضعیت باشد و وی با تاکید برگزاری انتخابات در موعد اصلی و تلاش برای تغییر برنامه‌های کلی و منحرف کردن انظار عمومی از مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و سوق دادن آنها به سمت عرصه‌های نظامی و سیاسی سعی در تغییر اوضاع به نفع خود را داشته باشد.

هاآرتص در ادامه تاکید کرد که نتایج نظرسنجی مذکور نشانگر کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در سال‌های اخیر است؛ به ویژه که نتایج آخرین نظرسنجی به نفع وی نبود و ۵۴ درصد از صهیونیست‌ها عدم رضایت خود از سیاست‌های نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی را اعلام نموده بودند.

این روزنامه تاکید کرد که حمایت نتانیاهو از یهودیان " حریدیم " در مساله خدمت سربازی آنها و شوک‌های اقتصادی وارده به رژیم صهیونیستی در نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت وی باعثکاهش محبوبیت مردمی وی شده است و نتایج نظرسنجی که در تاریخ ۸ ژوئیه گذشته انجام شد، نشانگر کاهش ۱۱ درصدی محبوبیت وی بود و در نظرسنجی اخیر هم ۱۰ درصد به این میزان افزوده شده است و حجم حمایت‌های افکار عمومی از وی به ۳۱ درصد رسیده است.