ابتکار عمل در حلب در دست ارتش است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، پس از آنکه یک فرمانده میدانی ارتش سوریه در حلب به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پاکسازی حلب و جنگ سرنوشتساز در این شهر ممکن است با توجه به ویژگیهای جغرافیایی این شهر، چند هفته طول بکشد، روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که ابتکار عمل در شهر حلب اکنون در دست ارتش است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش کرد که ارتش سوریه در حالی که تجهیزات و تدارکات خود را برای ورود به درگیری حلب جهت فیصله دادن غائله تقویت می‌کند و نشانه‌های آن حاکی است که ابتکار عمل در دست ارتش است[نه گروهک‌های مسلح] بدین معنا که فقط ارتش است که آغاز و پایان جنگ را تعیین می‌کند، شهر دمشق جز در چند نقطه محدود ساعات آرامی پشت سر گذاشت.

بنا بر این گزارش، یگان‌های ارتش و نیروی امنیتی سوریه در ریف دمشق به تعقیب گروه‌های مسلح همچنان ادامه می‌دهند و روز گذشته موفق شدند در حمص و ریف حمص تلفات سنگینی به تروریست‌ها وارد کنند.

الوطن گزارش کرد که به نظر می‌رسد یگان‌های ارتش در حلب با تأنی عمل می‌کنند و منتظر آغاز عملیاتی فراگیر هستند که بزودی با اجرای آن، تاکتیک‌هایی که ارتش استفاده خواهد کرد، روشن می‌شود.

الوطن افزود: افراد مسلح از دو روز گذشته ماهیت درگیری‌ها را تغییر داده‌اند زیرا جبهه جدیدی در یکی از محلات حلب باز کردند که هدف آن، فرزندان عشایر حلب بود و بهانه آنان نیز این بود که آنان به کمیته‌های مردمی دفاع از میهن پیوسته‌اند. هر چند افرادی از عشایر حلب روز گذشته به تجمعی از این تروریست‌ها حمله کردند و تلفات جدی به آنان زدند که البته در پی این حمله بود که گروهک ارتش آزاد، عشایر را به انتقام‌گیری تهدید کرد.

الوطن افزود: شب گذشته در حی السکری، ارتش یک کمین حساب‌شده برای افراد مسلح قرار داد و حدود ۴۰۰ نفر در آن گرفتار شدند و ۱۵۰ نفر از آنان کشته و مجروح شدند. همچنین در حی حندرات در شمال شرق حلب نیز تعدادی از افراد مسلح کشته شدند که دارای ملیت‌های غیرسوری اما عربی بودند.

در حی الزهراء عناصر نگهبانی اداره امنیت هوایی و پادگان نظامی کوچک این منطقه با پنجمین هجوم افراد مسلح در ۱۰ روز گذشته با موفقیت مقابله کردند و درگیری تا میدان البلیرمون کشیده شد اما افراد مسلح پس از تلفات انسانی، مجبور شدند عقب‌نشینی کنند.

اما دمشق در روزهای گذشته تقریبا ساعات آرامی را پشت سر می‌گذارد. یگان‌های حفظ امنیت و ارتش در شهرها و مناطق ریف دمشق از جمله جسرین، عربین، سقبا، حموریه، زملکا در الغوطه شرقی، بزیننه، دیر العصافیر و شعبا افراد مسلح را تحت پیگرد قرار داده‌اند.

منطقه عرطوز نیز شاهد درگیری بود و ارتش عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کرده است.

حمص نیز شاهد ادامه پاکسازی محلات قدیم، خالدیه و برخی خیابان‌ها و مجتمعات مسکونی بود اما مقاومت مردمی آنان را به عقب‌نشینی از حی الورشه به سوی مناطقی مانند حمیدیه و بستان دیوان وا داشت تا جایی که محاصره بر آنان تنگ شده است.

مناطق ریف حمص البته شاهد درگیری‌های چشمگیری است و درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و افراد مسلح جریان دارد.