به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لئون پانتا"، وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه با عبدالله دوم شاه اردن در امان درباره روند انتقال قدرت سیاسی در سوریه پس از بشار اسد بحث و گفت وگو کرد.

" جورج لیتا "، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: پانتا و عبدالله دوم ابعاد روند انتقال قدرت سیاسی در سوریه پس از بشار اسد را بررسی کردند.

لیتل افزود: شاه اردن و این مقام آمریکایی توافق کردند که فشارهای بین‌المللی قوی برای برکناری بشار اسد ضروری است.

وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه در ادامه سفر دوره‌ای خود به تونس، مصر، سرزمین‌های اشغالی امروز وارد اردن شد تا با مقامات این کشور درباره بحران سوریه و موضوع آوارگان سوری در شمال اردن گفت وگو کند.

پانتا قبل از فرود هواپیمای حامل وی در فرودگاه نظامی مارکا در شرق امان به خبرنگاران همراه خود گفت: دو دولت آمریکا و اردن نگران حوادثسوریه و بازتاب های آن بر ثبات منطقه هستند.

وی افزود: آمریکا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود ۱۴۵ هزار سوری که از ترس درگیری‌ها در سوریه به اردن پناه برده‌اند با دولت امان همکاری کامل خواهد کرد.

پانتا از مقامات اردن به دلیل باز گذاشتن مرزهای خود در برابر آورگان سوری قدردانی کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که کشورش در همکاری با ارتش اردن با توجه به حوادثسوریه به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

وی افزود: همکاری دو کشور به گونهای است که از طریق آن تلاش میکنیم که به بیشترین نزدیکی ممکن بین یکدیگر برای تعامل با هرگونه حادثه اضطراری دست یابیم.