به گزارش افکارنیوز به نقل از پرس تی وی، در گزارشي که روزنامه ايدينيک ترکيه منتشر کرده است، عوامل بلک واتر در منطقه مرزي ترکيه فعال و مزدوران اين شرکت از طريق استان حتاي اين کشور در حال نفوذ به سوريه هستند.

نیروهای امنیتی سوریه در شهر حمص نیز گفته‌اند، سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) و سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا) و بلک واتر در ناآرامی‌ها در سوریه دخالت دارند.

گمانه نقش بلک واتر در ناآرامی سوریه پس از آن قوت گرفت که محمد حسنین هیکل متفکر و نویسنده مصری فاش ساخت، این شرکت بیش از ۶ هزار مزدور را در داخل و خارج سوریه علیه دولت دمشق فعال کرده است.

حسنین هیکل همچنین هدف از فعالیت بلک واتر در داخل سوریه و امتداد مرزهای این کشور را خرید وقت برای اسرائیل و تبدیل مناقشه اعراب و اسرائیل به درگیری فرقه‌ای میان مسلمانان شیعه و سنی دانست.

سلیم حربه، کارشناس مسایل راه‌بردی سوریه نیز از تاسیس یک مرکز ضد دمشق در قطر برای هم‌نشینی عوامل اطلاعاتی امریکا، فرانسه، قطر و اسرائیل و همچنین اعضای بلک واتر و مخالفان سوری خبر داده است.

تسليحات پيشرفته مورد استفاده شورشيان مسلح در سوريه، حضور مزدوران خارجي در ميان شورشيان و انتشار اسنادي درباره دخالت بلک واتر در بحران در سوريه، تائيد ميکند که اين شرکت به اصطلاح امنيتي براي کمک به امريکا در براندازي دولت بشار اسد و در ابعادي وسيعتر براي محافظت از منافع امريکا و اسرائيل در منطقه در تلاش است.