به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه "الرساله" نوشت: منابع مسئول در فرودگاه قاهره گفتند که دستگاههای امنیتی مصر برای تعقیب و رصد کسانی که در حمایت از عاملان عملیات رفح دست داشتهاند، به حال آمادهباش درآمدند.

بر اساس این گزارش به دنبال این عملیات نسبت مسافران فلسطینی از خارج پائین آمده است و این در حالی است که گذرگاه مرزی رفح تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در همین راستا به دلیل تعطیلی گذرگاه رفح فلسطینیانی که از خارج آمده بودند با همان هواپیما دوباره بازگردانده شدند تا در فرودگاه منتظر نماند.

شب گذشته در حمله افراد ناشناس به ۲ پست مرزی مصر ۱۸ سرباز و نیروی امنیتی مصر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه‌های فلسطینی همچنین حمله به نیروهای امنیتی مصر در مرز با فلسطین اشغالی را عملیاتی بزدلانه توصیف و تاکید کردند که این عملیات تنها به نفع دشمن صهیونیستی است.

روابط نوار غزه و مصر اخیرا به شدت رو به بهبود گذاشته بود و گذرگاه رفح به طور کامل برای عبور فلسطینیان باز بود و فلسطینیان بدون تشریفات رسمی گذشته می‌توانستند، وارد مصر شوند.

بیتردید این روابط باز و صمیمانه هیچگاه مورد پسند و خواست رژیم صهیونیستی نیست و به همین منظور ناظران تاکید کردند که با این حادثه اسرائیل با سوء استفاده از آن میخواسته به مصر تفهیم کند که نتیجه داشتن روابط باز و آزاد با فلسطینیان ناامنی در مرزهاست.