به گزارش افکارنیوز، سرلشکر "سیف الدین الیزل"، کارشناس امور امنیتی و راهبردی مصر در گفتوگو با فارس در قاهره تاکید کرد: حوادث تروریستی اخیر در سینا از جمله ربودن گردشگران، انفجار خطوط گاز، تیراندازی ها و همچنین حادثه یکشنبه گذشته افراد مسلح به پست مرزی همگی حوادثی عمدی است.

وی افزود: هدف از این حملات تایید اظهارات وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیر خود به مصر است که گفت سینا منطقه‌ای خطرناک و خارج از کنترل آمریکا است.

این کارشناس امنیتی مصری تاکید کرد آمریکا و اسرائیل می‌خواهند نشان بدهند که منطقه سینا ثبات امنیتی ندارد و راه را برای دخالت خود در این منطقه بازکنند.

الیزل افزود: بنابراین از دولت مصر و آمریکا می خواهیم که اسرائیل را وادار کنند بر سر میز مذاکرات بنشیند و توافقنامه کمپ دیوید را اصلاح کند تا نیروهای مسلح و پلیس بتوانند کنترل منطقه سینا را به دست بگیرند به ویژه که سلاح خارج از قانون در دست بسیاری در منطقه سینا وجود دارد و در همچون حملات تروریستی استفاده می شود.

پس از حادثه یکشنبه گذشته حمله افراد مسلح ناشناس به یک پست مرزی مصری که ۱۶ کشته و ۷ زخمی از خود برجا گذاشت، شماری از شخصیتها و گروهها و تشکلهای سیاسی مصری نیز خواستار بازنگری در بندهای امنیتی توافقنامه کمپ دیوید شدند.