به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه اماراتی "الاتحاد" نوشت: یک مقام مسئول در نهاد ریاست جمهوری یمن، سرتیپ ستاد "احمد علی عبدالله صالح" پسر دیکتاتور یمن را به تلاش برای کودتا علیه "عبدربه منصور هادی" رئیسجمهور یمن متهم کرد.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت که پسر صالح و تعدادی از نزدیکانش که از پست‌های خود در فرماندهی ارتش و نهادهای امنیتی برکنار شده‌اند، در تلاش برای انجام کودتا علیه رئیس‌جمهور یمن بودند بویژه این‌که عبدربه منصور هادی دوشنبه گذشته، حکم‌هایی را صادر کرد که بر اساس آن میزان اختیارات پسر دیکتاتور نیز محدود می‌شد.

وی افزود: احمد که هنوز فرمانده گارد ریاست‌جمهوری یمن است، در واقع ریاست بیش از ۳۰ تیپ نظامی را برعهده دارد و در پی حکم‌های ریاستی جدید هادی، دستور تخلیه پایگاه‌های نظامی این گارد در صنعاء، تعز و ابین را صادر کرده است تا موجب ایجاد هرج و مرج و ناامنی در کشور شود.

تعدادی از اعضای گارد ریاست‌جمهوری یمن دیروز در خیابان‌های مختلف صنعاء تظاهرات کردند و با تیراندازی به تصمیمات هادی برای بازسازی ساختار ارتش اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، در پی این اعتراضها، تدابیر شدید امنیتی در محوطه وزارت دفاع یمن و در مقابل منزل رئیسجمهور این کشور اتخاذ شد تا از هرگونه حمله و یورش شورشیان و متمردان تحت فرمان پسر دیکتاتور به این مکانها جلوگیری به عمل آید.