به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "ابراهيم العنزي" از ساکنان منطقه "عرعر" در شمال عربستان، با انتشار آگهی از طريق پایگاه اینترتی "تویتر"، گفته است: من از ساكنان عرعر هستم و با زبان روزه به خداوند قسم ياد مي كنم كه در مقابل دريافت مبلغ ۱۲۰ هزار ريال سعودي براي پرداخت بدهي بانكي ام، كبد يا كليه ام را مي فروشم؛ زيرا بانك همه حقوقم را بابت بدهي دريافت مي كند و ماهيانه فقط ۲۰۰ ريال برای من مي ماند.

این جوان عربستانی می افزاید: من همه آزمایش های پزشکی مبنی بر سلامت جسمی را در اختیار دارم، و آماده ام در هر زمان این اعضایم را اهدا کنم و به خدا سوگند که در این زمینه کاملا جدی هستم.

وی با بیان اینکه برای نجات خود و خواهرانش که در یک چادر زندگی می کنند چاره ای جز این کار ندارد، اظهار داشت: هدفم از نوشتن این مطالب، ایجاد آشوب و یا گدایی نیست؛ من با یک قطری درباره اهدای بخشی از کبدم به مادرش به توافق رسیده ام که امیدوارم خداوند به وی شفا بدهد.

این جوان عربستان در پایان می نویسد: پس از عید فطر به قطر خواهم رفت و با اهدای بخشی از کبدم مشکلم حل خواهد شد، تا دست گدایی به سوی هیچ کس دراز نکنم.

پیش از این نیز یک شهروند عربستانی برای تأمین مخارج خانواده، فرزندش را در اینترنت به فروش گذاشته بود.

گسترش فقر و بیکاری در کشور نفت خیز عربستان، یکی از بزرگترین چالشهایی است که موجب افزایش روز افزون نارضایتی ها، اعتراضات، و آمار خودکشی در این کشور شده است.