به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، "میخائیل بوگدانوف" برخلاف ادعای روزنامه سعودی الوطن اعلام کرد، صدای ضبط شده که اخیرا در سایت این روزنامه منتشر شده، مربوط به او نیست.

روزنامه وطن سه شنبه گذشته به نقل از بوگدانوف ادعا کرد که " بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه آماده کناره گیری از قدرت است و همچنین " ماهر " برادر " بشار اسد " پاهای خود را در انفجار دمشق از دست داده و با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

پس از انتشار این مصاحبه جعلی، بوگدانوف اعلام کرد که هیچ مصاحبه ای را با روزنامه سعودی انجام نداده و در مرخصی به سر می برد.

الوطن یک روز پس از این رسوایی برای توجیه این ادعا، صدای ضبط شده ای را در پایگاه اینترنتی خود منتشتر کرد و مدعی شد که این صدا مربوط به مصاحبه بوگدانوف با این روزنامه است.

بوگدانوف با تکذیب دوباره ادعای روزنامه سعودی، خاطرنشان کرد: تأکید می کنم که من اخیرا هیچ اظهار نظری در خصوص سوریه نکرده ام؛ ولی می توانم تأکید کنم که ممکن نیست ماهر الاسد از ناحیه پا مجروح شده باشد، زیرا به خوبی می دانم که این مسئول سوری در نشستی که شماری از فرماندهان نظامی و امنیتی براثر انفجار کشته و یا مجروح شدند، حضور نداشت.

بوگدانوف با تأکید بر اینکه روسیه از آغاز بحران سوریه همواره مخالف دخالت خارجی در این کشور بوده و خواستار گفت و گو و حل سیاسی بوده است؛ اظهار داشت: شایسته نیست که برخی برای پیش دستی در مسائل مطبوعاتی به دروغ پردازی و انتشار خبرهای ساختگی دست بزنند؛ به ویژه در خصوص مسائل حساسی که به سرنوشت ملتها ضربه لطمه وارد می کند.