خودکشی۹۳۴نفراز نظامیان ترکیه در۱۰سال

به گزارش افکارنیوز، کردپرس به نقل از روزنامه رادیکال نوشت: به دنبال مطرح شدن ماجرای مرگ مشکوک چندین عضو نیروهای مسلح ترکیه در رسانه های این کشور، ملکیه بیردانه نماینده مردم قارس و عضو حزب صلح و دموکراسی (وابسته به پ.ک.ک) از مجلس ملی خواست تا در این خصوص رسما از وزیر دفاع توضیح خواسته شود.

عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه در این خصوص اعلام کرد: " حکومت ترکیه همه توان خود را به کار بسته تا با اتخاذ تصمیات جدید، آمار خودکشی نیروهای مسلح را پایین بیاورد. متاسفانه طی ده سال گذشته ما شاهد خودکشی ۹۳۴ نفز از نیروهای مسلح کشورمان بوده ایم. علاوه بر این طی این مدت ۵۳۶ نفر نیز به خاطر دلایل دیگری همچون حوادثتعمیر و تمیزکاری سلاح، افتادن از ارتفاع، انفجار مهمات، صاعقه، برق گرفتگی و غیره جان خود را از دست داده اند. ایجاد مراکز مشاوره روانشناسی و تلاش برای شناسایی نیروهای نظامی دارای مشکلات روانی و اختلالات افسردگی از مهم ترنی اقدامات ما برای کاستن از آمار حودکشی است. "
بر اساس گزارش وزیر دفاع ترکیه تنها در دو و نیم سال گذشته ۱۷۵ مورد خودکشی موفقیت آمیز در پادگان ها و پایگاه های نظامی ترکیه ثبت شده و این در حالی است که بر اسا آمارهای منتشر شده از سوی همینمقام مسئول، کل آمار کشته های نیروهای مسلح در برابر پ.ک.ک و در ده سال گذشته فقط ۸۱۸ نفر بوده است.