به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، "هوگو چاوز"، رئیسجمهور ونزوئلا، اظهار داشت: کسی که به جای "فرناندو لوگو" پست ریاست جمهوری پاراگوئه را در دست خواهد گرفت، از مافیای مواد مخدر است.

هوگو چاوز در این رابطه تاکید کرد: بر خلاف برادر و دوست ما، رئیس‌جمهور فرناندو لوگو، جانشین وی که در ماه‌های آتی مشخص خواهد شد، تاجر مواد مخدر است.

این اظهارات چاوز در ادامه سخنان اخیر " خوزه موخیکا "، رئیس‌جمهور اروگوئه بیان شده است.

بر اساس اظهارات چندی پیش موخیکا، برخی از چهره‌های شاخص " حزب سرخ " پاراگوئه که در برکناری و کودتا علیه فرناندو لوگو نیز نقش اساسی بر عهده داشتند، با مافیای مواد مخدر در ارتباط هستند.

به نظر می‌رسد اعلام این مساله از زبان روسای جمهور ونزوئلا و اروگوئه انعکاسی از مبارزات داخلی در " حزب سرخ " در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه است که در سال ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد.

یکی از نامزدهای کسب کرسی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۳ تاجری به نام " اوراسیو کارتس " است که فرناندو لوگو وی را یکی از سازمان‌دهندگان اصلی برکناری خود از ریاست جمهوری می‌داند.

کارتس علاوه بر دست داشتن در کودتا علیه لوگو، در دهه ۹۰ قرن گذشته نیز به قاچاق مواد مخدر و پولشویی متهم شده است.

وی طی چهار سال از قانون گریخت ولی پس از آن به صورت غیر منتظره‌ای خود را به دولت تسلیم کرد. این نکته کاملا قابل توجه است که روند رسیدگی پرونده جنایی علیه این تاجر که اکنون برچسب رئیس‌جمهور پاراگوئه را بر پیشانی دارد، به صورت عجیب و تامل برانگیزی متوقف شده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا، در پی استیضاح و برکناری فرناندو لوگو، رئیس‌جمهور قانونی و منتخب پاراگوئه در ماه ژوئن، سفیر خود را از آسونسیون فرا خواند.

هوگو چاوز ضمن سخنرانی در کاراکاس اعلام کرد ونزوئلا از این پس ارسال نفت به پاراگوئه را متوقف می‌کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: سفیر خود را فرا می‌خوانیم، دولت جدید پاراگوئه را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارسال نفت به این کشور را نیز متوقف می‌کنیم.

"فدریکو فرانکو"، معاون سابق رئیسجمهور پاراگوئه، پس از برکناری لوگو توسط کنگره به اتهام عدم اجرای وظایف خود، رئیسجمهور جدید این کشور آمریکای جنوبی شد.