به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از النشره نوشت: پلیس بحرین شب گذشته در راستای سرکوب هر چه بیشتر تجمعات معترضین این کشور به حاضران در مراسم ختم حسام الحداد شهید ۱۶ ساله بحرینی یورش برد.

بنا بر اعلام جمعیت الوفاق بزرگترین اپوزسیون شیعه در بحرین پلیس ضد شورش از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت حاضر در مراسم استفاده می کرد.

منابع الوفاق و شاهدان عینی در این رابطه اظهار داشتند که نیروهای پلیس برای جلوگیری از شرکت مردم در عزاداری شهید حسام الحداد ایست های بازرسی وضع کرده بودند.

به گفته این منابع، نیروهای پلیس آل خلیفه در جریان ضرب و شتم مردم لباس غیرنظامی به تن داشتند.

بر اثر درگیری پلیس با مردم دستکم ۸ نفر بازداشت و شماری زخمی شدند. از سوی دیگر روسیه الیوم نیز گزارش داد: دولت بحرین در بیانیه ای مدعی شد: گروهی از خرابکاران با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به نیروهای امنیتی حمله ور شدند و برخی خیابان های منتهی به مراسم عزاء را بستند.

در این بیانیه آمده است: برخی نیز در خیابان " الشیخ عیسی " شعارهای سیاسی مخالف نظام را سر می دادند. در همین راستا وزارت کشور بحرین نیز در بیانیه ای مشابه اعلام کرد: ۲ تن از نیروهای پلیس صبح روز چهارشنبه در درگیری با معترضین در شهرک " ستره " زخمی شدند.

اعتراضات در بحرین طی روزهای اخیر در پی شهادت حسام الحداد به دست نیروهای امنیتی بحرین افزایش یافته است. نحوه شهادت این نوجوان خشم مردم بحرین را برانگیخته است.

حسام الحداد روز جمعه در حالی که بر زمین افتاده بود بر اثر شدت ضرب و شتم و ضربات لگد مزدوران رژیم آل خلیفه به شهادت رسید.