به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، فیلیپ میسفلدر سخنگوی سیاست خارجی حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان طی نوشتهای برای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت که گروه حزب الله لبنان باید در لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.

دعوت میسفلدر برای قرار دادن گروه حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی به عنوان اولین بیانیه از یکی از سیاستمداران برجسته اروپایی در این زمینه به شمار می‌آید.

آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که عملیات اخیر در بلغارستان که به کشته شدن ۵ اسرائیلی منتهی شد، توسط حزب‌الله انجام شده است.

سخنگوی حزب دموکرات مسیحی در ادامه نوشته خود مدعی شد: زمان قرار دادن حزب‌الله در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا فرا رسیده است.

وی ادامه داد: حزب‌الله امنیت متحد ما اسرائیل را تهدید می‌کند و در فعالیت‌های تروریستی بی شماری حضور داشته و از رژیم ایران نیز حمایت می‌شود.

این مقام اروپایی در حالی مدعی دست داشتن حزب‌الله در عملیات ترویستی اخیر در بلغارستان می‌شود که مقامات بلغاری اینگونه ادعاها را رد کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین حامیان تروریسم در منطقه به شمار میآید و اقدامات تروریستی این رژیم در ترور دانشمندان هستهای ایران و همچنین ترور مقامات حزبالله لبنان و جنبش حماس از جمله این اقدامات بوده است.