به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه اسرائیل سفیر آفریقای جنوبی را احضار کرد تا رسما اعتراض تلآویو به تصمیم اخیر پرتوریا پایتخت این کشور برای درج نام اراضی اشغالی فلسطین بر روی کالاهایی که از شهرکهای صهیونیستی در کرانه باختری وارد این کشور میشود را اعلام کند.

«ییگل پالمور» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «اسماعیل کوادیه» سفیر آفریقای جنوبی در اسرائیل روز گذشته به وزارت خارجه این رژیم در بیت‌المقدس احضار شده است.

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی نیز که از اقدام دولت آفریقای جنوبی برای درج نام «فلسطین اشغالی» بر روی کالاهایی که از شهرک‌های صهیونیستی به این کشور صادر می‌شود، به خشم آمده بود، روز گذشته این اقدام را «کاملا غیرقابل قبول» خواند.

دولت آفریقای جنوبی تصویب کرده است که از این پس درج نام «اراضی اشغالی فلسطین» بر روی کالاهایی که از شهرک‌های صهیونیستی وارد این کشور می‌شود، ضروری است تا همه بدانند که اسرائیل این زمین‌ها را اشغال کرده است.

«جیمی مانیی» سخنگوی دولت آفریقای جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه خود اعلام کرد: این اقدام آفریقای جنوبی در راستای مواضع ما در به رسمیت شناختن مرزهای ۱۹۴۸ سازمان ملل صورت گرفته است و ما با این اقدام می‌خواهیم نشان دهیم که اراضی اشغالی فراتر از این مرزها را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسیم.

وی افزود: با تصویب این قانون، از وزیر بازرگانی آفریقای جنوبی خواسته شده است تا اطلاعیه‌ای را منتشر کنند مبنی بر اینکه تمام وارد کنندگان کالاها از شهرک‌های صهیونیستی بدانند که باید برچسب «ساخت اراضی اشغالی فلسطین» را بر روی این محصولات درج کنند تا خریداران بدانند که این کالاها برای اسرائیل نیست، بلکه اسرائیل با این اقدام از خطوط سبز فراتر رفته است.

پس از انتشار این خبر، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این اقدام کاملا غیرقابل قبول است و در حقیقت تبعیض نژادی آشکار علیه دولت یهودی به حساب می‌آید.

بنا بر این گزارش، اخیرا اختلافاتی بین دو طرف آفریقای جنوبی و اسرائیل بوجود آمده است اما استفاده از سیاست تبعیض نژادی بنا به ادعای صهیونیستها، ممکن است به قطع ارتباط کامل بین دو طرف منجر شود.