به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری عاروتص شوع، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام خبر تماس تلفنی هیلاری کلینتون با محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر گفت: این تماس تلفنی در ادامه سلسله ارتباطاتی است که در روزهای اخیر با مقامات اسرائیلی و مصری داشتهایم تا آنها را به حفظ کانالهای ارتباطی با هم و نیز مذاکرات مستقیم درباره موضوعات مورد نگرانی ترغیب کنیم.

به گفته وی، ‌ کلینتون در گفت‌وگو با وزیر خارجه مصر، مشوق به کارگیری سیاستی بوده است که نخست، امنیت مصر را تقویت کند اما در عین حال، تاثیر مثبتی بر امنیت همسایگان آن در منطقه نیز داشته باشد.

رسانه‌های اسرائیلی پیش از این مدعی شده‌ بودند مصر بر خلاف توافقنامه صلح با اسرائیل، موشک‌های ضدهوایی به صحرای سینا منتقل کرده است؛ موضوعی که یک منبع نظامی مصری با تکذیب آن اعلام کرد: قاهره بیش از محدودیت‌های مندرج در پیمان کمپ دیوید، نیروی نظامی به صحرای سینا اعزام نکرده است.

این منبع همچنین با بیان اینکه عملیات نظامی مصر با اسرائیلی‌های و آمریکایی‌ها هماهنگ شده است، گفت: ‌ اینکه تماس میان دو طرف رسانه‌ای نمی‌شود به این معنا نیست که ارتباطی وجود ندارد. در واقع، این ارتباطات فراتر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات است و شامل تلاش برای هماهنگی بیشتر نیز می‌شود.

البته «یاسر علی»، سخنگوی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر پیش از این گفته بود، عملیات نظامی، در حوزه حق مالکیت مصری‌ها بر کل صحرای سیناست.

آگاهی از این موضوع و نگرانی از آن بود که موجب شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مصر بخواهد اعزام تانک به صحرای سینا آنهم بدون اجازه اسرائیل را متوقف کند.