به گزارش افکارنیوزبه نقل از تابناک، وی درباره دیدارش با رهبر انقلاب به «هندو تایمز» گفته است: که تصدیق می کنم که بسیار متعجب شدم زمانی که تسلط و علاقه رهبر انقلاب اسلامی ایران نسبت به مسائل هند را شنیدم.

این اولین دیدار یک مقام هندی با رهبر انقلاب اسلامی ایران از یازده سال پیش تا کنون بود. نخست وزیر هند همچنین ادامه می دهد که:

خیلی مشتاق شدم وقتی ایشان درباره تنوع زیاد قومی و دینی در هند سخن گفت و اینگونه ابراز کرد که هند با استفاده از چنین ظرفیتی می تواند در دستیابی به اهداف ملی خود موفق باشد، البته رهبر انقلاب اسلامی اضافه کردند: این کشور لازم است که تساهل و تحمل بیشتری نسبت به دیگر ادیان و اقوام داشته باشد.

هند از دیریاز یکی از نقاطی است که به شدت پذیرای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی بوده است و ارتباط فرهنگی ایران و هند تا پیش از تسلط انگلیسی ها بر این کشور در اوج شکوفایی بود. حضور مسلمانانی در این کشور که دل در گرو انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) دارند نیز به نوعی بعد دیگری از پیوند فرهنگی ایران با این کشور را در سالیان اخیر نشان می دهد.

به نظر می رسد مزیت های اقتصادی که در حال حاضر بین ایران و هند وجود دارد، اگر بر ارزش های فرهنگی مورد قبول هر دو جامعه استوار شود، می تواند پایاتر و ماندگار از هر رابطه ای دیگر باشد.

لازم به ذکر است که نخست وزیر هند در روزهای اخیر در صدر هیاتی چند صد نفره برای شرکت در اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده بود و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور دیدار و تبادل نظر کرده بود.