به گزارش افکارنیوزبه نقل از صراط، مرگ دایانا یکی از خبرسازترین وقایع سال بود و همچنان این حادثه همچون رازی سر به مهر مطرح است و تا مدتها فشار افکار عمومی در این باره بر روی خانواده سایه افکنده بود. دایانا در اواخر عمرش تصمیم به ازدواج دوباره گرفته بود. کسی که وی می خواست با او ازدواج کند دودی الفاید نام داشت.

در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، دایانا که به همراه دودی الفاید قصد خروج از هتلی در پاریس را داشت در یک تصادف شدید رانندگی درگذشت.

علت این تصادف فرار از دست عکاسان و خبرنگارانی که زندگی وی را تحت نظر داشتند اعلام شد اما از همان ابتدا سر پیکان اتهام به سمت خانواده ی سلطنتی نشانه رفت. برای تشخیص علت اصلی این تصادف دادگاهی تشکیل شد و پس از مدتی هیات منصفه دادگاه رای خود را در باره علت مرگ پرنسس دایانا، همسر سابق پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا، صادر کردند.

در جریان تحقیقات کشف علت مرگ پرنسس دایانا، اعلام شد که " هیچ شواهدی " مبنی بر اینکه دوک ادینبورگ، همسر ملکه الیزابت دوم، دستور کشتن پرنسس دایانا را صادر کرده باشد، وجود ندارد.

بر اساس گزارشها رای هیات منصفه " مرگ بدلیل بی احتیاطی در رانندگی از سوی هانری پل، راننده اتومبیل حامل پرنسس دایانا و عکاسان حرفه ای که اتومبیل(حامل پرنسس دایانا و دودی) را دنبال می کردند " اعلام شده است.

پس از پایان جلسات تحقیق و برسی شواهد، قاضی لرد اسکات بیکر، قاضی تحقیق پرونده، گفت که اعضای هیات منصفه به این نتیجه رسیده اند که همسر سابق پرنس چارلز، و دودی فاید تصادفا و یا به دلیل بی احتیاطی مرده اند.

حال پس از گذشت ۱۵ سال از مرگ دایانا کتابی ۲۰۰ صفحه‌ ایی در این باره منتشر شده که با بررسی بیش از پنج هزار سند، شرکت خاندان سلطنتی در این حادثه ی ساختگی را به اثبات رسانده است.

در این کتاب که توسط جان مورگان با عنوان «ارتباط پاریس - لندن: ترور پرنسس دایانا» نوشته شده است، ادعا شده است که در تصادف اتومبیلی که به مرگ پرنسس دایانا منجر شد، «ام. ‌ای. ۶» سازمان امنیت بریتانیا دست داشته است و در این رسوایی پلیس بریتانیا و فرانسه با هم همکاری کرده‌اند.

نویسنده ی این کتاب بر این باور است که ۲۶ نفر با دستور مستقیم خاندان سلطنتی این مرگ را عملی کردند.

مورگان در کتابش نام این ۲۶ نفر که در دادگاه بررسی این سانحه با شهادت دروغ خود مسیر بررسی پرونده را تغییر داده اند ار می آورد و از دست داشتن متخصصان حاضر در آمبولانس در این قتل خبر می دهد. وی می‌گوید یک ساعت و ۴۳ دقیقه طول کشید تا دایانا به بیمارستان برسد.
در این کتاب نقل قول‌هایی از افراد مختلف در این‌باره شده از جمله لیا وست، یکی از ماموران سلطنتی که می‌گوید: «کسی نمی‌خواست پرنسس دایانا بقیه عمرش را در آرامش سر کند. "
در این کتاب کسی از سرزنش‌های مورگان در امان نمانده از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر وقت بریتانیا که بابت مرگ پرنسس دایانا سرزنش می‌شود.

مستند «کشتن غیرقانونی» به کارگردانی کیت آلن و کمپانی فیلم ی که متعلق به پدر دودی الفاید است ساخته شده و قرار بود همزمان با پانزدهمین سال مرگ پرنسس دایانا در ۳۱ اوت در آمریکا و چندین کشور خارجی از جمله اسپانیا، ‌ ایتالیا، ‌ هلند‌، برزیل‌، هند و روسیه به نمایش درآید.

محتوای این فیلم درباره‌ی حوادثپشت پرده‌ی کشته شدن «پرنسس دایانا» و «دودی الفاید» در جریان حادثه‌ی رانندگی سال ۱۹۹۷ است و به انتقاد از خانواده سلطنتی انگلیس می‌پردازد.
این فیلم تنها در صورتی اجازه‌ی اکران در انگلیس را خواهد گرفت که ۸۷ صحنه را سانسور کند.

فیلم «کشتن غیرقانونی» در بازار فیلم جشنواره‌ی کن در سال ۲۰۱۱ و بازار فیلم آمریکا در سال بعد از آن به تعداد زیادی از توزیع‌کنندگان خارجی فروخته شده بود.



صحنه ی تصادف ماشین حامل دایانا با ستونی در یک تونل در پاریس



محل دفن دایانا در لندن