به گزارش افکارنیوزکیهان نوشت: «یدیعوت آحارونوت»، پرتیراژترین روزنامه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به نقل از یکی از شرکت کنندگان در نشست امنیتی نوشته بود که مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل بر سر چگونگی مواجهه با برنامه اتمی ایران اختلاف نظر دارند و شماری بر این عقیده اند که حمله به تأسیسات هسته ای ایران دیگر مؤثر نیست و خسارات عظیمی را در اسرائیل برجای می گذارد.

این عضو کابینه که هنوز هویتش فاش نشده است همچنین گفته بود: «ما اطلاعات کامل و به شدت نگران کننده ای را در مورد روند برنامه هسته ای ایران شنیدیم و به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد. ایرانی ها به طور خستگی ناپذیر به فعالیت هسته ای ادامه می دهند و سرعت آن را کاهش نداده اند. آنها در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند.»

نتانیاهو به دنبال افشای محتوای مذاکرات جلسه سه شنبه، جلسه روز چهارشنبه کابینه امنیتی را لغو کرد و در عین حال خواستار تست دروغ سنجی شد تا فرد افشاکننده مذاکرات معلوم شود! در نشست امنیتی مذکور رؤسای سازمان های اطلاعاتی(اطلاعات نظامی ارتش، موساد و شین بث) حضور داشته اند. نتانیاهو می گوید «یک نفر به امنیت شهروندان خیانت می کند و باید تحقیقاتی انجام شود». اما به گزارش رادیو اسرائیل شائول موفاز رئیس اپوزیسیون در پارلمان و معاون مستعفی نتانیاهو گفت: «اول از همه خود نتانیاهو باید مورد تحقیق قرار گیرد.»
ایتمار آیخنر، خبرنگار یدیعوت آحارونوت، در گفت وگو با بی بی سی درباره جزئیات نشست کابینه امنیتی می گوید: «وزیران کابینه قدری تعجب کردند که سازمان های اطلاعاتی در مورد ایران اتفاق نظر ندارند. اختلاف نظر در دستگاه اطلاعاتی نه فقط درباره جزئیات بلکه درباره موضوعات اساسی است از جمله اینکه «آیا زمان برای اقدام سپری نشده است؟»
به هم ریختگی در کابینه امنیتی اسرائیل در حالی است که اختلافات شدیدی هم میان آمریکا و نتانیاهو وجود دارد به نحوی که رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرده، همدست اسرائیل در درگیری نظامی با ایران نخواهد شد.
ایهود باراک با تأیید این اختلافات گفته است «اولویت ها برای آمریکا و اسرائیل در مقابله با برنامه هسته ای ایران متفاوت است و ساعت آمریکا هماهنگ با ساعت اسرائیل کار نمی کند». آمریکایی ها اخیراً ضمن به تأخیر انداختن چند باره رزمایش مشترک با اسرائیل اعلام کردند تعداد شرکت کنندگان را از ۵ هزار نفر به ۱۵۰۰نفر کاهش می دهند.
در همین حال در فضای به هم ریخته داخلی رژیم صهیونیستی، ژنرال بنی گانتز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت: «مردم اسرائیل مرتب فکر می کنند که بامداد فردا که از خواب برمی خیزند، جنگی در گرفته باشد.» او از صهیونیست ها خواست دستخوش این هراس عمیق نباشند(!)
برخي تحليلگران مجموعه مجادلات چند هفته اخير در ميان سران رژيم صهيونيستي را نوعي جنگ زرگري- با حضور موافق و مخالف جنگ!- در جهت القاي جدي بودن اراده جنگ عليه ايران مي دانند و معتقدند صهيونيست ها بدين ترتيب مي خواهند كه فشارهاي غرب و آمريكا عليه ايران را سنگين كنند هرچند كه همين اتفاق مي تواند فضاي بي ثباتي سياسي و اقتصادي و سياست بازدارندگي امنيتي اسرائيل را با خطرات جدي مواجه كند.