به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، منابع عالیرتبه به شبکه خبری الجزیره اعلام کردند که مناف طلاس از افسران سوری جدا شده از دولت بشار اسد دیروز شنبه به اردن سفر کرده و با برخی مسئولان اردنی دیدار کرده است، وی در این سفر که اولین سفرش به اردن بعد از شش هفته از جدا شدن از دولت سوریه به شمار می رود، احتمالا با عبدالله دوم شاه اردن نیز دیدار داشته است.

البته یک منبع رسمی دیگر از اردن که خواست نامش فاس نشود، مدعی شد که طلاس بدون هماهنگی با مقامات رسمی اردن به این کشور رفته است، او گفت که طلاس با کسی از مسئولان اردنی نیز دیدار نکرده و تحرکات وی در این کشور جنبه شخصی دارد و با هیچ یک از جریان های رسمی این کشور هماهنگی نکرده است.

این در حالی است که برخی دیگر از مقامات سیاسی اردن به الجزیره گفتند که این سفر با آگاهی و هماهنگی مسئولان رسمی مهم در اردن بوده و با حمایت دستگاه های امنیتی این کشور انجام شده و وی از زمان ورود به فرودگاه نظامی «مارکا» تحت حفاظت امنیتی قرار گرفته است.

الجزیره البته به ارتباطات خانوادگی عبدالله دوم و خانواده مناف طلاس اشاره می کند، اما می نویسد که موفق نشده تایید رسمی در مورد دیدار احتمالی وی با عبدالله دوم به دست آورد.

خبرگزاری «عمون» نیز در این راستا نوشت که طلاس با یک هواپیمای فرانسوی به امان رفته و امشب این کشور را ترک خواهد کرد و به مکان نامعلومی خواهد رفت، گفته شده وی در اردن با افسران دیگر جدا شده از ارتش سوریه نیز دیدار خواهد کرد.

پیش از این نیز ریاض حجاب نخست وزیر برکنار شده سوریه به اردن رفته بود و در آنجا کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرده و جدا شدن خود از دولت سوریه را اعلام کرد.