به گزارشافکارنیوز،مهر به نقل از تایمز اسرائیل نوشت: رهبران یهودی آمریکا به دنبال تصمیم روز جمعه کانادا، از کشورهای دیگر خواستند تا از اقدام اوتاوا دنباله روی کرده و روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کنند.

در همین رابطه " ریچارد استون " رئیس کنفرانس روسای سازمان های اصلی یهودیان آمریکا و " مالکوم هونلین " نایب رئیس این مرکز اقدام کانادا در قطع رابطه با ایران را ستودند.

استون و هوننلین با صدور بیانیه ای همانند اظهارات مقامات رژیم صهیونستی که در آن ادعاهای دروغینی را به ایران نسبت می دهند، مدعی شدند: این اقدام یک بیانیه اخلاقی مهم بود. اقدام کانادا رد تندروی ها و تهدیدهای ایران علیه آمریکا و اسرائیل و غرب بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: امیدواریم که کشورهای دیگر از اقدام کاندا پیروی کنند. ما از استفان هارپر، نخست وزیر، و " جان بیرد " وزیر امور خاجه کانادا تشکر می کنیم.

علاوه بر این دو، " آبراهام فاکسمن " مدیر لیگ ضد توهین آمریکا که یک سازمان صهیونیستی است نیز گفت: اقدام اصولی کانادا در ایستادگی مقابل ایران نمونه ای جدید از رهبری، یکپارچگی و اصل اخلاقی برای جامعه جهانی بود تا از آن این قدام پیروی کنند.

وی در ادامه افزود: یکبار دیگر کانادا رهبری را در شکل دهی نمونه ای برای دیگر کشورها به دست گرفت و پیامی روشن را به ایران مخابره کرد. پیامی که محتوای آن چنین بود: جامعه جهانی دیگر فعالیت هسته ای شما و اظهارات ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی شما را تحمل نمی کند.

فاکسمن نیز همانند همکارانش از سایر کشورهای جهان خواسته تا روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کنند.