به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، روزنامه ونکوور سان در گزارشی اعلام کرد: تصمیم دولت کانادا مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران با واکنش منفی تهران روبرو خواهد شد.

در این گزارش به اظهارات اخیر " استفان هارپر " نخست وزیر محافظه کار کانادا درباره دلایل قطع روابط دیپلماتیک با ایران اشاره شده است

این روزنامه کانادایی همچنین اظهارات " رامین مهمانپرست " سخنگوی وزارت امورخارجه و " علاء الدین بروجردی " رئیس کمیسیون امنیت ملی را بازتاب داده است.

اما نکته مهم گزارش روزنامه کانادایی به نظرات مخاطبان که ذیل خبر درج شده، مرتبط است. یکی از کاربران با نام " لافاین مایسف " در این باره با لحنی تمسخر آمیز می نویسد: آیا کسی از لندن تلگرافی برای آقای نخست وزیر فرستاده و پیشنهاد داده اند که این اقدام(قطع روابط با ایران) بهترین راه برای کانادا در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات آتی در آمریکاست؟

یکی دیگر از کاربران با نام " گارثبیمبل " با اشاره به اظهارات اخیر هارپر وی را بزرگترین تهدید برای کانادا خوانده است!

کاربر دیگری تاکید کرده است: مشکل ما با ایران چیست؟ بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون توانمندی های هسته ای دارند که برخی از آنها صلح آمیز هم نیست. اجازه دهید ایران به پیشرفتهای هسته ای خود ادامه دهد. اینکه ریسک حمله به ایران را برای احتمال دستیابی آنها به بمب اتمی که هرگز از آن استفاده نخواهند کرد، بپذیریم واقعا ایده احمقانه ای است!