به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه خبری المنار، مقامات عربستان به تازگی تلاش هایی را برای ارتباط با انقلابیون بحرین آغاز کرده اند. بر اساس گزارش های منتشره، «محمد بن نایف بن عبد العزیز» معاون وزیر کشور عربستان که مسئول پرونده بحرین در این کشور است، نمایندگانی را برای برقراری ارتباط «در عالی ترین سطوح» و مذاکره با رهبران انقلابیون بحرین تعیین کرده است.

بنا بر این گزارش، نمایندۀ رسمی مقامات عربستان که در چند هفتۀ اخیر سه بار با معارضین بحرینی دیدار و گفت و گو کرده، به نقل از محمد بن نایف معاون وزیر خارجه عربستان، در ادعایی عجیب اظهار داشته که «سازمان اطلاعات و امنیت بحرین، آنان را فریب داده و گفته است که بیست هزار نفر از افراد " وابسته به سپاه پاسداران ایران " در میدان لؤلؤه تجمع کرده اند و به همین سبب عربستان ناگزیر شده که در بحرین دخالت نظامی کند».

به گزارش شبکه خبری العالم، به عقیدۀ ناظران، تلاش بی سابقۀ عربستان برای ارتباط با معارضین بحرین به سبب تحولات اخیر در مرزهای عربستان و یمن و نیز شکست های پی در پی افراد مسلح اعزامی به سوریه است که سعودی ها را به هراس انداخته و آنان را به این نتیجه رسانده که از نبرد در چند جبهه ناتوانند و باید برای خروج از بحرین زمینه سازی کنند.