به گزارش افکارنیوزبه نقل از تابناک، همزمان با برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، بخش عمده توجه مطبوعات بین المللی همچنان به این رویداد معروف است. در این میان، سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در شب گذشته از جمله مهمترین اخبار است که طی آن هشدارهایی را نیز علیه ایران مطرح کرده است.


خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار بخش های عمده سخنرانی اوباما، نوشته وی از رهبران جهان خواسته به آنچه «عدم تحمل» و «خشونت» خوانده(در اشاره به ماجرای اعتراضات به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام) پایان دهند و همچنین به ایران هشدار داده از اقدامی لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد. به نوشته این خبرگزاری، وی تأکید کرده آمریکا می خواهد موضوع هسته ای ایران از طریق دیپلماسی حل شود و معتقد است هنوز زمان و فضا برای این کار وجود دارد؛ اما این زمان، فاقد محدودیت نیست.


روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» یکی از مطالب خود را به سخنان روز گذشته محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در جمع دانشجویان و دانشگاهیان نیویورک اختصاص داده و به نقل از وی نوشته ایران برای رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته ایش آماده است و بر آمادگی ایران برای انجام گفت و گوهای شفاف تأکید کرده است. این روزنامه همچنین به بخش های دیگری از سخنان احمدی نژاد نیز اشاره کرده که در آن ها رژیم صهیونیستی را مسئول ایجاد تنش در منطقه خاورمیانه دانسته و آژانس بین المللی انرژی اتمی را به سبب اعمال استانداردهای دوگانه مورد انتقاد قرار داده است.


اظهارات «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه درباره ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نیز از دیگر اخبار مورد توجه رسانه ها در این رابطه بوده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، اولاند روز گذشته طی سخنانی در جمع خبرنگاران در سازمان ملل مدعی شده «مداخله ایران در سوریه» از جنبه مادی و نیروی انسانی به شدت افزایش یافته و این امر «غیر قابل قبول» است. این خبرگزاری همچنین به اتهاماتی که اخیراً درباره انتقال سلاح توسط ایران به سوریه از سوی آمریکا مطرح شده اشاره کرده و نوشته این اتهامات از سوی ایران و عراق – به عنوان مسیر ارتباطی ایران با سوریه – رد شده است.


اما یکی دیگر از اخباری که از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای در میان مطبوعات جهان داشته، خبر رونمایی از دستاوردهای جدید ایران در حوزه صنایع دفاعی، از جمله نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین است که قابلیت رسیدن به خاک سرزمین های اشغالی را داراست. «دیلی استار» ضمن اشاره به این هواپیمای جدید و همچنین آزمایش چهار موشک ضد کشتی توسط ایران، این اقدامات را پاسخی آشکار به برگزاری رزمایش ایالات متحده و متحدانش در منطقه خلیج فارس دانسته است.

با این حال، روزنامه «حریت» ترکیه این اقدامات را با آماده شدن ایران برای رویارویی نظامی احتمالی با رژیم صهیونیستی مرتبط می داند.


در نهایت، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» توجه خود را به خبر تحریم مراسم اسکار سال آتی از سوی ایران معطوف کرده است. این روزنامه می نویسد اگرچه اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی موفق شد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را در سال جاری به خود اختصاص دهد، اما مقامات ایرانی تصمیم گرفته اند در مراسم آتی اسکار شرکت نکنند. لس آنجلس تایمز اشاره کرده که بنا به اعلام رسمی، این اقدام در اعتراض به ساخت فیلم ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان» انجام می گیرد. این روزنامه همچنین اشاره می کند که از سال ۱۹۹۷ تاکنون، ایران هر ساله در مراسم اسکار شرکت کرده است.