به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: فعالان و منابع حقوقی عربستان اعلام کردند مقامات سعودی امروز چهارشنبه آیت الله شیخ حسین الراضی از علمای شیعه عربستان را پس از ۲۴ ساعت بازداشت آزاد کردند.

شیخ حسین الراضی در راس شرکت کنندگان در تظاهرات جمعه گذشته شهر العمران در استان الاحساء بود که در حمایت از رسول الله(ص) و محکومیت فیلم موهن برگزار شد.

نیروهای امنیتی شیخ الراضی را وقت غروب روز دوشنبه از منزلش در شهر العمران وابسته به استان الاحساء به مرکز پلیس الهفوف انتقال دادند.

آیت الله الراضی که ۶۳ سال دارد مبتلا به بیماری قلب است و نیاز به مراقبت ویژه پزشکی دارد و استمرار بازداشت وی ممکن بود به وخامت حال وی منجر شود.

این در حالی است که منصور الترکی، سخگوی رسمی وزارت کشور عربستان در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره دلیل بازداشت شیخ الراضی ابراز بی‌اطلاعی کرد و در عین حال گفت: ممکن است که وی از سوی یکی از طرف‌های امنیتی فراخوانده شده یا مورد بازجویی قرار گرفته باشد.

شیخ الراضی یکی از هفتاد عالم شیعی در استانهای القطیف و الاحساء عربستان است که با صدور بیانیهای از نهادهای تصمیمگیرنده در جهان اسلام خواستهاند موضع آشکار در قبال فیلم آمریکایی ضداسلامی اتخاذ کنند.