به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایرنا، پس از پیروزی های اخوان المسلمین در کشورهای درگیر انقلاب مانند مصر، ˈضاحی خلفانˈ رییس پلیس دبی به اظهارنظرهای تند و جهت دار علیه مبادرت کرده و هر از چندی اتهاماتی را متوجه اخوانی ها می کند. این مقام اماراتی بارها مواضع مخالف خود را در قبال گروه اخوان المسلمین در صفحات شخصی خود در تویتر، فیس بوک و رسانه های مختلف ایراد کرده است.

وی در اظهارات مختلف مدعی شده است که این گروه تلاش می کنند ثبات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را برهم زند. خلفان، پس از انتخاب ˈمحمد مرسیˈ در مصر به عنوان رییس جمهور این کشور هم مدعی شده است که شهروندان مصری با انتخاب وی باعثشده اند کشور مصر رو به ضعف رود. قضاوت در این باره که سخنان وی شخصی و یا به نوعی مواضع حکام اماراتی است دشوار است، اما تداوم آنها این گمانه که وی نظر طیفی از مقام های اماراتی را بیان می کند، تقویت کرده است.

به گزارش رویترز، ˈضاحی خلفانˈرییس پلیس دبی هشدار داده است که منطقه باید برای مقابله با خطرات ناشی از اخوان المسلمین آماده شود.

ˈخلفانˈ گفته است که یک توطئه جهانی علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور عام و کشورهای عربی به طور خاص در جریان است. هدف از این توطئه در راستای چپاول ثروت های نفتی این کشورها است! وی توضیح نداده که این توطئه نفتی چرا از جانب اخوان است و چرا از جانب کشورهای غربی نیست که تاکنون صدها میلیارد دلار سلاح های از رده خارج به این کشورها فروخته اند.

ˈمحمود غزلانˈ سخنگوی گروه اخوان المسلمین مصر نیز در پاسخ، اتهامات علیه گروه اخوان المسلمین را رد کرد. بنا به گزارش اخبار رادیو و تلویزیون مصر، ˈخلفانˈ فرمانده پلیس دبی گروه اخوان المسلمین مصر را متهم کرده که در تلاش است تا رژیم های حاکم در خلیج فارس را متزلزل کنند. وی مدعی شد: فعالانی که به اتهام توطئه دستگیر شدند تصریح کرده اند که وابسته به اخوان المسلمین هستند.

ˈضاحی خلفانˈ رییس پلیس دبی در مصاحبه با روزنامه ˈالقبسˈ کویت گفته است، اطلاعاتی در دست دارد که بیانگر این مساله است که گروه اخوان المسلمین علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحرکاتی از خود نشان می دهد. این اطلاعات را از طریق دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی کسب کرده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری ˈشَمَرپرسˈ یمن، ˈضاحی خلفانˈ رییس پلیس دبی به گروه اخوان المسلمین مصر حمله کرده و گفته است، خیانت در ذات این گروه ریشه دوانده است. این مسوول اماراتی هر چند وقت یک بار در صفحه خود در تویتر و فیس بوک علیه این گروه موضع گیری می کند.

روزنامه الدیار لبنان نیز نوشت، رییس پلیس دبی گفته است که گروه اخوان المسلمین مصر با امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس بازی می کند. در عکس العمل به سخنان این مقام پلیس دبی، وزارت امور خارجه مصر هم گفته است این نظر شخصی وی است و هیچ ربطی به مصر ندارد و در رابطه دو کشور هم تاثیرگذار نخواهد بود.

پس از انتخاب ˈمحمد مرسیˈ به عنوان ریاست جمهوری مصر نیز ˈخلفانˈ رییس پلیس دبی مدعی شد که با انتخاب وی، مصر به ضعیف ترین و کوچک ترین دولت عربی مبدل شد. وی سخنرانی ˈمحمد مرسیˈ در تهران در جریان اجلاس غیرمتعهدها را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: سخنرانی وی در تهران ملال آور بود.

شایان ذکر است که رییس پلیس دبی پیش از این هم به گروه اخوان المسلمین مصر حمله کرده بود. این حمله هنگامی بود که انقلابیون مصر با سرنگونی ˈحسنی مبارکˈ، ˈمحمد مرسیˈ یک عضو برجسته اخوان المسلمین را به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب کردند.

شبکه خبری نهرین نت عراق گزارش داد، ˈضاحی خلفانˈ رییس پلیس دبی گفته است که بازی به طور کلی تغییر پیدا کرده است. زمانی که گروه اخوان المسلمین در مصر فقط یک سازمان بودند و از قدرت به دور بودند قادر نبودند تا بر دیگر سازمان ها در دیگر کشورها تسلط پیدا کنند، اما اکنون در مصر به قدرت رسیده اند و هرگونه دخالت آنها در دولت های دیگر به منزله دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر به شمار می رود. هر کسی که به هر نوعی به این گروه وابسته باشد مزدور این گروه محسوب می گردد.

روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن نوشت، ˈمحمد بن نخیره الظاهریˈ سفیر امارات در قاهره اظهارات ˈضاحی خلفانˈ رییس پلیس دبی را علیه اخوان المسلمین این کشور موضع شخصی وی دانست. وی موضع رسمی امارات را احترام به مردم و رییس جمهور مصر دانست.

با وجود این اظهارنظر سفیر امارات در قاهره، مشخص نیست که چرا مقام های اماراتی مانع اظهارات تند و تحریک آمیز خلفان نمی شوند.