خالد مشعل: اردوغان رهبر جهان اسلام است

به گزارش افکارنیوز،مهر به نقل از روزنامه استار چاپ ترکیه نوشت: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شب گذشته در جریان سفر به آنکارا در چهارمین کنفرانس حزب آزادی و عدالت ترکیه سخنرانی کرد.

مشعل در این سخنرانی بر پایبندی خود به حقوق ملت فلسطین علیرغم خشونت دشمن صهیونیستی تاکید و اعلام کرد که مقاومت بهترین راه برای احقاق حقوق ملت فلسطین است.
رئیس دفتر سیاسی گروه حماس اظهار داشت: برخی می‌خواهند قضیه فلسطین را به دو دستگی در آن یا مذاکرات صلح محدود کنند. فلسطین بسیار بزرگ‌تر از این است.

مشعل ادامه داد: موضوع فلسطین یک موضوع ملی است که باید به ریشه‌های آن باز گردد. از همین رو ما به آزاد سازی سرزمین، باز پس گیری بیت المقدس، برچیدن شهرک‌ها، بازگشت آوارگان به وطن خود و آزادی تمام اسرای در بند دشمن صهیونیستی پایبندیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین تاکید کرد: تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت واقعی، هدف جنبش حماس و تمامی گروه های فلسطینی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان نمونه‌ای از اسلام مدرن و میانه را ارائه داده است مشعل خطاب به نخست وزیر ترکیه گفت: تو نه تنها رهبر ترکیه هستی، بلکه رهبر جهان اسلام هستی.
خالد مشعل در ادامه حزب عدالت و توسعه را نمونهای موفق از اسلام مدرن و میانه رو توصیف کرد و گفت: از صمیم قلب خودم و قلب حماس، به نام ملت فلسطین، این موفقیت بزرگ را تبریک میگویم. ای مردم ترکیه! باید به حزب عدالت و توسعه افتخار کنید که نمونه بزرگ موفقیت است.