افشا پشت‌پرده ادعای العربیه علیه ایران

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، هفته فلسطینی المنار به نقل از برخی از منابع نوشت: اسنادی که شبکه سعودی العربیه آنها را منتشر کرده و مدعی شده که این اسناد مربوط به سرویس‌های اطلاعاتی سوریه است و دست داشتن روسیه و ایران در بحران سوریه را به اثبات می‌رساند، اسنادی دروغین و اطلاعات ارائه شده بی‌پایه و اساس هستند.

این منابع در ادامه تاکید کردند: آنچه العربیه دست به انتشار آن زده، در واقع ادامه همان مطالب و گزارش‌هایی است که یکی از روزنامه‌های این کشور چند هفته پیش آن را منتشر کرد و در آن سخنانی را به معاون وزیر خارجه روسیه منتسب کرد و چون با تکذیب معاون وزیر خارجه روسیه مواجه شد، اعلام کرد که این سخنان منتسب به معاون یکی از وزرای روسیه است.

منابع مذکور ادامه دادند: دوایر مرتبط و وابسته به سرویس اطلاعات عربستان سعودی که ریاست آن را بندر بن سلطان برعهده دارد، جنگی روانی و رسانه‌ای را علیه مردم و نظام سوریه به راه انداخته‌اند.

به گفته این منابع، علاوه بر مسئولان سرویس اطلاعات عربستان سعودی کارشناسان خارجی که در خدمت این سرویس هستند، نیز در این جنگ روانی و رسانه‌ای مشارکت دارند و هر از چندگاهی اقدام به انتشار چنین مطالب و گزارش‌هایی می‌کنند.

این منابع می‌گویند: هدف عربستان سعودی از این اقدامات هموار کردن ماموریت آنکارا و توجیه اقدامات آن در حمایت از تروریست‌های مسلح و سرنگونی نظام در دمشق است.

منابع مذکور تاکید میکنند: ساده لوحترین افراد و بیتجربهترین آنها نیز میتواند به بیپایه و اساس بودن ادعاهای العربیه پیببرند.