به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، روزنامه هاآرتص دیروز یکشنبه در مقدمۀ مصاحبه ای مفصل با لیبرمن، نوشت: در آغاز اين هفته، از يك سند داخلي كه بخش اطلاعات در وزارت خارجه تهيه كرده بود، اطلاع يافتیم كه به موجب آن تحريم ها بيش از آنچه كه تا الان پيش بيني شده بود، به اقتصاد ايران اسيب رسانده است.

لیبرمن، وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در بخشی از این مصاحبه گفت: علاوه بر گزارش های اطلاعاتی و پیام های دیپلماتیک، اطلاعاتی درباره ایران از دوستان و آشنایان خود دریافت می کنم؛ کسانی که دائم به ایران رفت و امد می کنند، که برخی بازرگان و برخی دیگر دیپلمات های خارجی از اذربایجان و گرجستان و ارمنستان و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند.
وی اظهار داشت: احساس مردم ایران این است که کشورشان دچار یک فاجعه اقتصادی است، و فقط در این هفته ارزش ریال ایران بیش از حد معمول کاهش پیدا کرده و تولید کالاهای اساسی کاهش یافته است.

وی در ادامه مدعی شد: مردم ایران می خواهند از کشور بگریزند و اموال خود را به خارج منتقل می کنند.
لیبرمن در ادامۀ این مصاحبه تصریح کرد: تحریمها علیه ایران نتیجه بخش بوده و اوج آن در ماه های آتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۲۰۱۳ خواهد بود و می تواند منجر به سرنگونی نظام شود. تظاهرات مخالفان در سال ۲۰۰۹ با شدت بیشتری بازخواهد گشت و این بار مدل ایرانی از انقلاب میدان تحریر را شاهد خواهیم بود.
لازم به ذکر است ليبرمن در همه گفتگوهاي خود با وزراي خارجه کشورهای مختلف در حاشيه مجمع عمومي، از آنها خواست برای شنیدن اخبار اعتراضات داخلي در ايران آماده باشند. ليبرمن به آنها گفت: اگر اين اعتراضات صورت گيرد، غرب بايد اماده تاييد سياسي و نيز اقتصادي معترضان باشد. رييس جمهور امريكا بايد جوانان ایران را دعوت به شورش كند. در شورش های قبلی، غرب چنين چيزي را پيش بيني نكرده بود و در تنگنا قرار گرفت، ولي اين بار ممكن است شورش ها منجر به سرنگوني نظام شود.